ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در بازار کردستان ۸۹ درصد افزایش یافت
20 فروردین 1401 - 12:09
بازدید 379
4
رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در بازار استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۸۹ درصد افزایش یافت.
پ
پ

به گزارش گفتمان: فرزاد سردارزاده اظهار داشت: در سال گذشته ۶۷ هزار و ۶۵ مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  از بازار استان  انجام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها چهار هزار و ۳۲۹ مورد تخلف احراز و در قالب  سه هزار و ۷۲۹ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۳۶۷ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۴ ریال بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۸۹ درصد افزایش داشته است.

سردارزاده یادآور شد: تعداد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی موجود در بازار به دلیل هوشمند شدن و استفاده از سامانه برای ثبت آنها نسبت به سنوات گذشته کمتر شده ولی برخورد با متخلفان افزایش پیدا کرده است.

وی بیشترین تخلف در بازار استان را به ترتیب عدم درج قیمت، گران فروشی و کم فروشی اعلام کرد و گفت: اگر جریمه متخلفان در بازار افزایش چندین برابری پیدا کند بتدریج شاهد کاهش آمار تخلف در بازار خواهیم بود و این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: سال گذشته چهار هزار و ۴۸۰ مورد گزارش تخلف صنفی توسط مردم استان به صورت تلفنی، حضوری و کتبی به این سازمان ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید:
از ادعای استاندار تا واقعیت و نبود روغن جامد در بازار کردستان؛ مقصر کیست؟
گرانی و چندنرخی بودن قیمت میوه در بازار استان کردستان در سایه سوءمدیریت مسئولان متولی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.