ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در سال ۱۴۰۱ ‌قطعی است
21 فروردین 1401 - 11:54
بازدید 96
5
استاندار همدان: استاندار همدان با اشاره به جدیت مدیریت استان و برنامه‌ریزان کشوری در زمینه پیگیری پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان گفت: ارسال این پرونده در سال ۱۴۰۱ به یونسکو قطعی است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علی‌رضا قاسمی  فرزاد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در طول ایام تعطیلات نوروزی از بیش از ۳ هزار مسافر نوروزی نظرسنجی شده که براساس نتایج این نظرسنجی اکثریت مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر و نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان استان رضایت داشتند.

وی ادامه داد: در طول ایام تعطیلات نوروزی تمامی دستگاه‌های عضو به بهترین شکل ممکن ماموریت خود را انجام دادند و ۱۲۰ هزار مسافر در این مدت در سطح استان اسکان پیدا کردند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان با اشاره به بازدید ۷۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، تفریحی و دست‌ساز استان همدان در این مدت اظهار کرد: بازگشایی غار علیصدر به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، باعث شد تا شور و نشاط به گردشگری استان برگردد و براساس آمارهای رسمی بازدید از این مجموعه رتبه نخست بازدیدهای نوروزی را در بین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان همدان به خود اختصاص داد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: بعد از غارعلیصدر، کتیبه‌های گنج‌نامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، سایت تاریخی هگمتانه مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

استاندار همدان با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سایت موزه میدان امام خمینی(ره) در نوروز امسال، گفت: استقبال کم‌نظیر مسافران نوروزی و مردم همدان از این مجموعه در ایام نوروز نشان از ظرفیت‌های بالای استان و شهر همدان در حوزه تاریخ و تمدن دارد.

وی رضایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در ارتباط ویدئو کنفرانسی را نشان از توجه ویژه این وزارتخانه به استان همدان دانست و افزود: در این ارتباط زنده ایشان پیگیر آخرین وضعیت مسائل گردشگری در استان به ویژه مباحث مربوط به غار علیصدر بودند که از امیدوارم با ادامه پیدا کردن این حمایت‌ها، شاهد شکوفایی بیش از پیش گردشگری در این استان باشیم.

بیشتر بخوانید:
بازدید ارزیاب ایکوموس از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی هگمتانه
گردشگری از اولویت‌های سیاست کلان کشور است/ همدان میزبان یک رویداد بین‌المللی گردشگری می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.