شهرستان‌های گرمسیری ایلام تحمل خاموشی ندارند
24 فروردین 1401 - 13:57
بازدید 93
4
نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی: نماینده حوزه جنوب ایلام در دیدار با وزیر نیرو گفت: شهرستان های گرمسیری این استان تحمل خاموشی ندارند وبرای این امر باید چاره‌ای اندیشیده شود
پ
پ

به گزارش گفتمان: بهزاد علیزاده در دیدار با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ضمن پیگیری مطالبات حوزه آب و برق و سدهای منطقه گفت: اغلب مصارف برق استان ایلام خانگی است.
وی  به لزوم معافیت استان از موضوع خاموشی های امسال تاکید و گفت:اگر چناچه تمام بخش های استان در بحث خاموشی ها معاف نشود ،معافیت شهرستان های گرمسیری ضرورتی انکارناپذیر است.
نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی در ادامه به دیدار با محمد جوانبخت؛ مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور اشاره  و خواستار تسریع در اجرای مصوبات آن جلسه شد.
علیزاده احداث سد تنظیمی سیمره در شهرستان دره شهر ،ادامه عملیات احداث نیروگاه تلمبه ذخیره سیمره در شهرستان بدره،صدور مجوز برداشت ۴۰ میلیون متر مکعب از سد کرخه به منظور تامین آب برای اراضی کشاورزی مورموری، تسریع در اجرای سد مخزنی ورگر در شهرستان آبدانان ،صدور مجوز آب از سد سیمره برای تامین آب ۲۵۰۰ هکتار اراضی هندمینی شهرستان بدره ،تسریع در اجرای سدهای سیکان و میمه ،موضوع رانش زمین روستای تلخاب در جوار نیروگاه سیمره) را از مهمترین مصوبات ان جلسه ذکر و بر لزوم تسریع در اجرای آنها تاکید کرد.
وی تامین آب و ضرورت حفر چاه برای ۳۳ روستای دشت عباس و موسیان ترمیم و بازسازی شبکه های فرسوده روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه و هم چنین تسریع در اجرای شبکه فاضلاب شهری آبدانان را از دیگر مطالبات حوزه انتخابیه دانست  و خواستار چاره اندیشی در خصوص آنها شد.
در ادامه این نشست محرابیان نسبت به درخواست های بهزاد علیزاده ، بسطامی و فلاحی  دیگر نمایندگان و استاندار ایلام قول مساعد داد و مصوب شد اعتبار لازم برای آبرسانی به ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اختصاص یابد و تا زمان اتمام پروژه با تانکر برای این روستاها آبرسانی انجام شود.
هم چنین مقرر شد سفر محرابیان به ایلام پس از ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:
بی‌برنامگی درقطع برق استان ایلام و آثار ناشی از آن
قطعی برق مردم باید با برنامه ریزی درست و اطلاع قبلی صورت گیرد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.