فرمانداران با واحدهای صنفی متخلف برخورد جدی کنند
01 اردیبهشت 1401 - 11:36
بازدید 95
6
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از فرمانداران شهرستان های استان خواست برخورد قاطعانه و بدون گذشت را در قبال واحدهای صنفی متخلف در دستور کار قرار دهند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «بهزاد باباخانی» عصر چهارشنبه در نشست فرمانداران و بخشداران استان با استاندار کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد ، اظهار داشت: در برخورد با این افراد نباید کوتاه بیائیم چرا که اقدام آن ها باعث نارضایتی مردم و ایجاد التهاب در بازار می‌شود.

وی با اشاره به پلمب واحدهای صنفی متخلف در کرمانشاه ادامه داد: فرمانداران شهرستان ها نیز باید همین روند را ادامه دهند و ابتدا با نصب بنر به عنوان معرفی واحد به عنوان گران‌فروش، در مرحله بعد با پلمب کوتاه مدت و اگر صاحب واحد صنفی به تخلفات خود ادامه داد پروانه جواز کسب وی باطل شود چرا که چنین فردی صلاحیت و شایستگی فعالیت در این حوزه که مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است را ندارد.

باباخانی یادآوری کرد: چنین اقدامی باعث می شود اصناف به خوبی نظارت های انجام شده را لمس کرده و یقین حاصل کنند اگر دچار تخلفی شوند با آن ها برخورد می شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در مرکز استان از ظرفیت بسیج اصناف برای بحث نظارت و بازرسی استفاده می‌شود ، افزود: همین رویه هم در شهرستان ها قابل اجراست و قطعا باعث می‌شود تا تخلفات شناسایی و برخوردهای لازم با آن ها صورت گیرد.

وی همچنین خواستار وارد شدن فروشگاه های زنجیره ای به بخش ها و دهستان ها شد و گفت: حضور این دو بخش، به شرطی که تحت نظارت های لازم باشند باعث می‌شود ساکنان این مناطق دسترسی بیشتری برای خرید داشته باشند و جلوی برخی سواستفاده ها گرفته می‌شود.

باباخانی در عین حال از بهبود وضعیت استان از لحاظ جایگاه تورمی و حضور از رتبه اول به ۲۵ خبر داد و گفت: با این حال هنوز شاهد تورمی که مردم را اذیت کند هستیم و همین موضوع می‌طلبد با جدیت نظارت ها در بازار ادامه یابد.

این مقام مسئول در ادامه به شعار سال مبنی بر « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» اشاره کرد و گفت: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان با هدف افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان تشکیل شده و تلاش می کنیم امسال تعداد این شرکت ها دو برابر شود.

وی همچنین بر تقویت پارک های علم و فناوری و افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: برخی شرکت ها قابلیت تبدیل شدن به دانش بنیان را دارند که باید کشف و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

باباخانی در پایان شناسایی واحدهای تولیدی راکد، نیمه راکد و فعال به منظور فعال‌سازی، تقویت و افزایش تولیدات آن ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: جذب و حمایت از سرمایه گذاران در شهرستان ها نیز موضوع دیگری است که باید فرمانداران نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:
۴۷۸ واحد صنفی متخلف در اهواز پلمب شد
واحدهای صنفی لرستان ۵۴ میلیارد و۵۵۱ میلیون ریال جریمه شدند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.