دگردیسی در گفتمان انقلاب ؟!/نسخه منسوخ تهدید و ارعاب
09 اردیبهشت 1401 - 18:46
بازدید 220
4
انقلاب یعنی دگرگونی، نیاز به هیچ تحلیل و تفسیر دیگری هم ندارد ،اما وقتی از واژه انقلابی و انقلابگیری صحبت به میان می آوریم چیزی جز برجستگی های اخلاقی ،رفتاری و منش انسانی توام با حلم و بردباری معنا نمی شود.
نویسنده : علی اصغر اسدی
پ
پ

انقلاب یعنی دگرگونی، نیاز به هیچ تحلیل و تفسیر دیگری هم ندارد ،اما وقتی از واژه انقلابی و انقلابگیری صحبت به میان می آوریم چیزی جز برجستگی های اخلاقی ،رفتاری و منش انسانی توام با حلم و بردباری معنا نمی شود

وقتی رهبری انقلاب از انقلابی بودن صحبت به میان می آورد یعنی انسانی که با نفی کارکردهای مادی و دنیوی ،اخلاق و معنویات بعنوان عصاره یک انسان معنوی را با تخصص و کارآیی و تجربه عجین کرده و برای ایجاد تغییر در شئون زندگی دیگران بدون چشم داشت تلاش کند.

اما گویی این روزها این واژه متعالی از سوی برخی افراد دگرگون شده تا با پناه گرفتن در پشت آن و یک ظاهرسازی فریبنده، دگرگون شدن زندگی خود را معنا ببخشند.

پس انقلابی و انقلابگیری یک واژه ورای سیاسی بازی و سیاست پیشگی هاست ،طبیعت سیاست سرشار از فریب ،دروغ و دور زدن ها برای شکل گیری جلوه های قدرت آفرین است .

انقلابی و انقلابیگیری جلوه ای ناب از رفتارهای دورانی است که در آن مدیران حقوق ماهیانه خود را بر اساس نیاز برداشته و زندگی خود را وقف زیست همنوعان خود می کردند ‌،ولی اکنون پرچم زد وبندهای مالی آن بالاها در اختیار است !

نه اینکه اگر به این نام، به نان رسیدی فبها المراد ،اگر  برای رسیدن به اهداف دنیوی که این روزها در پست و مقام خلاصه می شود ،مانعی در مقابلت سبز شد ،از هر ابزاری برای دروکردن  آن بهره جویی کنی ،اگرهم نرسیدی به بدترین شیوه ها و ابزارهای غیر اخلاقی متوسل بشوی !

کجای این رفتار در قاموس انقلاب و انقلابی‌گری می گنجد؟!که فرد دوز انقلابیگری خود را بر اساس میزان دوری یا نزدیکی به قدرت تعیین نماید !

به این می گویند؛جمع نقیضین که ممکن نیست 

القصه!شنیده شده برخی دوستان مدعی انقلابیگیری در یکی از شهرستان های استان از هر اقدامی برای جمع آوری غنائم در میدان نبرد سیاست فروگذار نمانده اند ،اخیرا تهدید کرده اند که اگر فلان فرد مدیر رسانه در مقابل ما دست به قلم ببرد ،به نیروهایمان برای برخورد با وی آماده باش داده ایم!

در جواب می خواهم‌بگویم،رسالت رسانه حفظ شئون انقلاب و کشور است ،رسانه در مقابل تحریف انقلاب می ایستد و هر معنایی غیر از معنای واقعی انقلاب را بر نخواهد تابید .

رسانه در مقابل زیاده خواهی ،تمامیت خواهی هم شما و هم اعوان و انصار آماده باش شما با قدرت خواهد ایستاد ،

رسانه چشم بینای مردم و تکیه گاه و امید کسانیست که حق دارند اما اجازه نمی دهند برای رسیدن به حق خود از هر نوع نقابی بهره گیری کند !

رسانه حافظ اخلاق و ارزش های انسانی است ،رسانه آب در لانه مورچگان خواهد ریخت و بر تاریکخانه دلالان قدرت نور خواهد تابانید !رسانه رکن رکین دمکراسی است .هرگز اجازه نخواهد داد تحجر و جمود ،راه تنفس ها را بند نماید .

مدام که احساس کند افرادی برای رسیدن به جاه و مقام و سوء استفاده از واژه های مقدس و تحریف آن و تغییر تابلو های راهنما مسیر را به نفع خود و کامجویی نزدیکان از قدرت بر اساس مولفه های خود ساخته تغییر دهد ،همچنان می ایستد و می نویسد و محکم فریاد می کشد !

رسانه اجازه نخواهد داد جمعی منافع مردم را اتوبان اهداف منفعت طلبانه و فردگرایانه خود نماید ،رسانه آب است  بر گردوخاکی که عده ای  با تاختن چهارنعل بر منافع مردم برپا کرده اند !

پس تهدید و ارعاب ترمز رسانه نخواهد بود !ترمز رسانه چارچوب های اخلاق و قانون است و گوشش از این هیاهوها پر است 

رسانه هم قانون را می شناسد و هم راهروهای اجرای قانون را !پس توصیه می شود این غزل را در بالانشین خود نصب کنید که

عرصه سیمرغ نه جولانگه توست    عرض خود می بری و زحمت ما میداری !

تهدیدات را بگذارید برای روزگار سختی که در پیش دارید شاید آنجا بکار آید ،یقینا اینجا کارایی  ندارد !چون هر رفتاری مشاهده کنیم که بوی منفعت طلبانه از آن به مشام برسد ،می نویسیم و می ایستیم !گوشمان هم از صدای دندان فشردن ها پر است !!

بیشتر بخوانید:
نمایندگان مجلس و دوراهی انقلابیگیری یا تظاهر به انقلابیگری !
مسیح مهاجری: غیر از یک تفکر خاص، هیچکس کمترین سهمی در صدا و سیما ندارد / باید اعتراف کنیم که وضعیت اسفبار است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.