خطاب به شورای شهر ایلام :به جای تلاش برای چهره سازی،شهر را بسازید!
10 اردیبهشت 1401 - 11:12
بازدید 331
3
چهره سازی خیالی، محال است ،مگر بسازی تا ساخته شود از تو تندیس چهره ای ماندگار !چهره ای پای بر تمایلات فردی گذارده است تا در لوایش جمعی به آرامش رسند !
نویسنده : علی اصغر اسدی
پ
پ

گفتمان، علی اصغر اسدی : شورای شهر محل تصمیم گیری های درست و ‌اصولی برای ساختن شهر است ،پارلمان محلی که در آن نمایندگان شهروندان به جای آنان در مدیریت شهر سهیم می شوند

اما نبود قانون جامع فسادستیز برای کنترل دخل و خرج ها ،این اصل مهم قانون اساسی را به یکی از رانتیرین ساختارهای انتخابی یا بنوعی بنگاه معاملاتی تبدیل کرده است.

اگر غیر از این بود که هیچ انسان عاقلی برای تصاحب یک کرسی شورای شهر باحقوق و مزایای ماهیانه حداکثر ده میلیون تومان !میلیاردها تومان هزینه به خود تحمیل نمیکرد !

از همین منظر است که با گذشت نزدیک به یکسال از عمر شورای شهر ایلام ،هفت عضو شورای شهر کوچکی هنوز با هم کنار نیامده اند تا همدل یک متخصص کاربلد را بر مسند مدیریت شهر بنشانند.

کسی نمیتواند باور کند که تمامی جار و جنجال های اقلیت و اکثریت ،آبستراکسیون های متعدد و عدم مفاهمه ها استعفا و استیضاح ها برای خدمت به خلق و رضای خالق باشد !

نگاه مسموم ایلوندی حقوق شهروندی را به گوشه رینگ اجحاف کشانیده و ماههاست شهر مرکز استان را به بی روح ترین شهر کشور تبدیل کرده است.

چند روزیست که با حکمفرما شدن عقلانیت نسبی بر بستر دموکراسی ،اکثریت شورا با مفاهمه بر سر انتصاب شهردار به اجماع رسیدند ،اما هنوز شهردار از راه نرسیده ،حاشیه های هدفمند پیش از رسیدن شهردار ،عنان امور را در دست گرفت

حاشیه های که شکل و ماهیت آن هدفمند و ریشه دار بودن آن را برملا ساخته و آدرس دقیق سازندگان آن را همراه دارند!

سازندگانی که آمدند تا شفابخش شهر در احتضارمان باشند ،اما نسخه پیچی های ناشیانه اشان ،آدرس دفن حقوق و منافع شهروندان را به ما نشان می دهد

نمی دانیم آنان که خود را ناجی شهر معرفی می کنند ،چرا آدرس را غلط می دهند؟چون به منفعت نرسیده اند ،منافع ۲۶۰هزار ایلامی را به گروگان گرفته ومیدان دار نبرد حاشیه ها شده اند !

اگر به سامان رسیدن شهر دغدغه شماست ،پس تزریق این همه نابسامانی چرا؟!

این استراتژی گروکشانه تا به کی؟!نمیشود از یک سو ردای قهرمانی بر دوش انداخت و در دگر سو ناجوانمردانه بذر آشوب بکاری و در میان هیاهو و جارو جنجال ها منفعت درو کنی !قهرمان سازی در بستر ناجوانمردی جمع نقیضین است !

خطابم عضو جنجالی شورای شهر است که با طناب فرسوده سنت ها ،قواعد مدیریت را یدک می کشد و میرود تا تمامی مظاهر حقوق شهروندی و‌مبانی مردمسالاری را به قعر دره بیاندازد !

هر آن حاشیه ای را علم می‌کند و ردای زورو پوشیده و در جای جای میدان حاشیه ها علامت خود را برجای گذاشته که مثلا من ناجی شهرم!!

با انتخاب شهردار تاحدودی می توان به بازگشت آرامش امید بست ،به امید آنکه ما هم در شهری تنفس کنیم و قدم بزنیم که نقشی از یک شهر در تراز مرکز استان را با خود به همراه داشته باشد !

اما افسوس نمی‌گذارند ،چون احساس می کنند آنچه رشته اند تمامی پنبه شود! اما هرگز به این نمی اندیشند که گناه شهروندان ایلامی چیست که باید به پای اهداف منفعت طلبانه آنان بسوزند !

قهرمان هرگز بر قاب رویا نقش نمی بندد،قهرمان باید برای همنوعش بسوزد نه اینکه داروندار دیگران را بسوزاند تا گرمی بخش حیات او باشد ؛

چهره سازی خیالی، محال است ،مگر بسازی تا ساخته شود از تو تندیس چهره ای ماندگار !چهره ای پای بر تمایلات فردی گذارده است تا در لوایش جمعی به آرامش رسند !

چهره با حاشیه سازی در بستر مجازی ساخته نمی شود،به سان بادکنکی است که با لمس اولین تیغ نارضایتی ها می ترکد !حاشیه سازی برای چهره سازی منفعت طلبانه ،باد کاشتن و طوفان درو کردن است !

یادمان باشد امیر کبیرهای این سرزمین ساختند تا تصویر چهره اشان بر لوح دل ایرانیان حک شد !ایران را ساختند تا تندیس ماندگاریشان ساخته شد

اگر می خواهید چهره ساز واقعی شوید ،فضای مجازی را رها کنید و‌در فضای حقیفی شهر را بسازید ،حاشیه ها را رها کنید و به متن برسید ،چرا که شهروندان خود زبردست ترین چهره سازانند!

بیشتر بخوانید:
در حاشیه زد و خوردهای شورای شهر ایلام : دفاع از مقدسات کلید واژه خشونت کلامی و محفلی ؟!
واکاوی پشت پرده رفتار شورای شهر ایلام /در ایلام دستگاه مسئول وجود ندارد ؟!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.