نخستین سند تک برگ اراضی کشاورزی خوزستان در مسجدسلیمان صادر شد
13 اردیبهشت 1401 - 22:16
بازدید 152
4
مدیر جهاد کشاورزی مسجد سلیمان گفت : نخستین سند تک برگ اراضی کشاورزی خوزستان در مسجد سلیمان صادر شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: آبتین طاهری بیان کرد : نخستین سندحدنگار اراضی کشاورزی در راستای اجرای تفاهم نامه به شماره ۹۹/۳۳۲۳ در فرودین سال ۹۹ بین سرپرست وقت وزارت جهاد کشاورزی ، معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در روستای محمدآباد گلگیر تحت پلاک ۳۶  اصلی بخش یک صادر شد .

وی افزود : هرچند عملیات رفع تداخلات و کاداستر قطعات زراعی در این اراضی انجام نشده ولی ششدانگ مستثنیات بوده و سند تک برگ برای آنها صادر شد .

مدیر جهاد کشاورزی مسجد سلیمان ادامه داد : حسب تفاهم نامه فوق چند نشست در محل جهاد کشاورزی ، اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان برگزار و نشست آموزشی ترویجی در محل روستا نیزانجام شد .

وی گفت : دراین خصوص پرونده های دیگری نیز در اداره ثبت اسناد مطرح شده که به زودی سندهای زراعی آنان صادر و تحویل کشاورزان می شود .

مدیر جهاد کشاورزی مسجد سلیمان افزود : تعدادی پرونده نیز در راستای مصوبات کارگروه رفع تداخلات شهرستان به کمیته فنی کمیسیون رفع تداخلات استان خوزستان ارسال که به محض تایید نقشه های ارسالی توسط کمیسیون مذکور ،امکان صدور سند برای زمین های زراعی این پلاک ها نیز فراهم می شود .

وی ضمن قدردانی از مجموعه ثبت و اسناد شهرستان گفت : کشاورزان واجدشرایط نیز می توانند از ظرفیت دبیرخانه هیات قانون تعیین تکلیف که دبیرخانه آن در اداره ثبت است برای سنددار نمودن اراضی کشاورزی استفاده کنند .

در شهرستان مسجدسلیمان ۲۳ هزار و ۸۲۰ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم وجود دارد.
سالانه ۳۴ هزار و۳۵۰تن محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می شود.

بیشتر بخوانید:
طرح کاداستر اراضی ملی دهلران با ۹۵درصد پیشرفت در حال اجراست
تمامی اراضی ملی ایلام باید دارای طرح کاداستر باشد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.