رفع معضل پسماند فقط با کمک شهروندان  شهر خوب را شهروندان می سازند
18 اردیبهشت 1401 - 16:28
بازدید 96
4
شهردار آبدانان در گفتگو با خبرنگار ما گفت شهرداری آبدانان امروزه با مشکلات عدیده ای روبرو است که می توان به بدهی های میلیاردی، عقب افتادگی کارهای عمرانی بیشمار و جدیدا معضل پسماند اشاره کرد که همگی دست به دست هم داده تا این ایام صورت خوشی از شهرداری آبدانان در اذهان متبادر نگردد.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به گزارش گفتمان: ذبیح اله دوستی اظهار داشت لازمه ی غلبه بر این مشکلات تلاش و جدیت شهرداری و اعضای شورا در کنار تعامل سایر دستگاهها و از همه مهمتر همکاری و مشارکت مردم می باشد. 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه شهری معضل پسماند و زباله است بیان کرد روزانه صدها تن زباله تولید می شود که کار جمع آوری و امحا آنها یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری ها است. 

دوستی ادامه داد طی روزهای اخیر به دلیل مستهلک و خراب شدن ماشین آلات پسماند و نیز عدم رعایت و همکاری مردم سیمای شهر جلوه ای ناخوشایند را به خود گرفته بود که با کمک دهیاریها و با استفاده از ماشین آلات آنها که جای تقدیر نیز دارد توانستیم این موضوع را مدیریت کنیم .

شهردار آبدانان اضافه کرد خوشبختانه با تلاش همکاران ماشین آلات تعمیر و به روال کار برگشته اما داشتن شهری پاکیزه و تمیز تنها مستلزم ماشین آلات مکانیزه و حضور همیشگی پرسنل خودم شهرداری نیست بلکه پای کار بودن مردم و مشارکت آنها در حفظ و نگهداری شهر از الزامات انکار ناپذیر می باشد.

 دوستی با اشاره به وظایف شهرداری و مسیولین پذیری شهروندان خاطرنشان کرد شهرداری به وظایف محوله خود عمل خواهد ولیکن انتظار ما از مردم و شهروندان این است که در بحث پسماند زباله های خود را جمع آوری و در موعد مقرر و زمان تعیین شده از سوی ماشین آلات حمل زباله درب منزل و یا در مکانهای تعبیه شده جاسازی و از بازاریان و کسبه خواست از ریختن زباله در خیابان و کانالهای آب خودداری کنند که این کار اخلاقا و قانونی خلاف و خطا محسوب می شود.

وی در پایان تاکید کرد لازمه ی داشتن شهری زیبا و با پرستیژ در گرو پای کار بودن مردم و مشارکت احاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
بلایی که زباله بر سر آب و خاک می‌آورد
آغاز ساماندهی سایت دفن زباله ملکشاهی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.