خروج کالاهای اساسی از مرز توسط مسافران ممنوع است
19 اردیبهشت 1401 - 12:36
بازدید 84
2
فرماندار قصرشیرین: فرماندار قصرشیرین گفت: مسافران عراقی با خریداری کالاهای مورد نیاز مردم و خروج آن از مرز باعث افزایش قیمت و کمیاب شدن این کالاها می‌شوند از این رو هیچ مسافری حق خروج کالاهای اساسی از مرز را ندارد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «مرادعلی تاتار» روز دوشنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی قصرشیرین با حضور مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی و مسوول بسیج اصناف سپاه استان کرمانشاه، افزود: خروج کالاهای اساسی و مواد غذایی از مرزهای این شهرستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: هیچ کسی حق ندارد که مواد غذایی که به سفره مردم مربوط است را از مرزها خارج کند.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی نظارت بر این مرزها به منظور جلوگیری از خروج کالاهای اساسی مردم یک اولویت است.

فرماندار قصرشیرین در ادامه تصریح کرد: این ممنوعیت شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر و دیگر کالاهای ضروری که مستقیم با سفره و معیشت مردم مرتبط است، می شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین در راستای تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم ۵۲تن برنج هندی، ۴۷ تن برنج تایلندی، ۱۳ تن مرغ منجمد، سه و نیم تن گوشت گوساله منجمد، ۱۳ تن شکر ویژه اصناف، ۶ تن قند، ۶ تن سیب درختی و هفت و نیم تن پرتقال در شهرستان توزیع شده است.

تاتار ادامه داد: یک هزار و ۳۹۴ مورد بازرسی صورت گرفته از اصناف شهرستان در مجموع ۵۸ پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: واحدهای متخلف به پرداخت ۴۱۹ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز  گفت: نظارت و بازرسی بر بازار استان در حوزه کالاهای کشاورزی با ۱۵۰ بازرس سازمان و ۶۸۰ نفر از بازرسان بسیج استان در سراسر استان در حال اجرا است.

«منصور کاکایی» افزود: با تدابیر انجام شده هم اکنون در زمینه هیچ کالایی در سطح استان کمبود نداریم و انبار کالاهای استراتژیک مملو از اجناس است.

شهرستان قصرشیرین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارد.

این شهرستان در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.

بیشتر بخوانید:
افزایش مبادلات مرزی به رونق واحدهای تولیدی در کشور کمک می‌کند
مسافران ورودی به کشور در مرزهای قصرشیرین پایش کرونا می‌شوند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.