کلاهبرداری با شگرد “ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی” در استان کردستان رصد می‌شود
24 اردیبهشت 1401 - 20:29
بازدید 167
3
رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی سودجویان و کلاهبردارانی که با شگرد ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی در فضای مجازی استان دنبال سوءاستفاده هستند، خبر داد و گفت: در صورت مشاهده با هرگونه تخلف، برابر قانون برخورد خواهیم کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: سرهنگ مهدی دانش‌پور از کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی در فضای مجازی استان خبر داد و اظهار داشت: همکارانم شناسایی سودجویان و کلاهبرداران که همواره دنبال سوءاستفاده هستند را کاملاً در دستور کار قرار داده و در صورت مشاهده با هرگونه تخلف، برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون کسی در این رابطه به پلیس فتا استان کردستان مراجعه نکرده و پرونده‌ای تشکیل نشده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: با توجه به طرح واریز یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف مالی کشور و عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده شاهد استفاده جملاتی همچون “ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی” و …. در فضای مجازی یا خیابان‌های سطح شهر توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم.

وی اعلام کرد: در این‌روزها ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت‌نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری دور از انتظار نیست اما از همه شهروندان فهیم کردستانی درخواست می‌شود که به هیچ وجه به این پیامک‌ها توجهی نکنند و گولِ کلاهبرداران را نخورند.

دانش‌پور یادآور شد: شهروندانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند، به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کرده و تحت هیچ شرایطی پیامک‌های دریافتی روی گوشی‌های خود را باز نکنند.

بیشتر بخوانید:
کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام واکسن کرونا در کردستان
هشدار دانشگاه علوم پزشکی کردستان: مردم گول افراد شیاد با ترفند درمان کرونا را نخورند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.