خرید تضمینی گوشت مرغ با قیمت ۵۲ هزار تومان در کردستان آغاز شد
28 اردیبهشت 1401 - 17:37
بازدید 119
4
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان: رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خرید تضمینی گوشت مرغ در راستای حمایت از مرغداران استان با قیمت ۵۲ هزار تومان آغاز شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: پیمان اسکندری روز چهارشنبه در جلسه تعیین قیمت گوشت مرغ استان اظهار داشت: به منظور حمایت از مرغداران استان و ذخیره سازی مرغ در کشور اداره کل پشتیبانی امور دام استان در این هفته شروع به خرید تضمینی گوشت مرغ با قیمت مصوب کرده است.

وی با اعلام اینکه خرید گوشت مرغ از مرغداران استان نژاد «راس» ۵۰ هزار تومان و نژاد «آرین» ۵۲ هزار تومان خواهد بود، افزود: سعی و تلاش ما بر این است مسیر ارائه تسهیلات برای حمایت از مرغداران استان را کوتاه و تولید کنندگان را در فرایند تولید بیشتر حمایت کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: کردستان جزو استان های برتر در حوزه مرغداری و تولید گوشت مرغ است به گونه ای که بخشی از تولیدات استان همواره به سایر نقاط کشور صادر می شود و بخش زیادی از اشتغال بخش کشاورزی استان مربوط به صنعت مرغداری است.

اسکندری یادآور شد: به منظور حفظ اشتغال صنعت طیور استان و همچنین حمایت ویژه از مرغداران در مقاطع مختلف با توجه به شرایط بازار توسط شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ از آنها می کند.

جلسه تعیین قیمت گوشت مرغ با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیرکل بازرسی استان، مدیر عامل اتحادیه مرغداران، معاونین و مدیران دستگاه‌های وابسته و پیوسته سازمان تشکیل شد.

کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات  کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که (در شرایط جوی مناسب) سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) تولید می کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است.

بیشتر بخوانید:
تسهیلات ۲ میلیارد ریالی به دامداری ها و مرغداری های کردستان پرداخت می شود
تبعات حذف ارز ترجیحی با ۱ میلیون تومان هم جبران نمی‌شود / مرغ کیلویی ۸۰ هزارتومان خواهد شد / ذخایر استراتژیک کشور درحال تمام شدن است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.