کشاورزان از فرصت سامانه گرمسیری برای کشت ذرت استفاده کنند
23 خرداد 1401 - 20:27
بازدید 116
8
فرماندار سرپل ذهاب فرماندار سرپل‌ذهاب از کشاورزان این شهرستان خواست از فرصت سامانه گرمسیری برای کشت ذرت به عنوان کشت دوم پاییزه نهایت استفاده را ببرند تا کشاورزی شهرستان رونقی بیش از پیش پیدا کند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «صدرالله بابلی» روز دوشنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی با محوریت کشت های پاییزه با دعوت از تعاون های تولید و جهاد کشاورزی و امور آب و مدیریت سامانه گرمسیری، افزود: منابع آبی اختصاص یافته از قبل سامانه گرمسیری سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که امسال به مرز ۹هزار هکتار رسیده است.

وی اظهار داشت: امید است کشاورزان با استفاده از این منابع آبی بتوانند در کشت ذرت هم بدرخشند و دقت لازم همزمان در کاشت و داشت داشته باشند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: این شهرستان قطب کشاورزی است و ۲۰ هزار هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار گرفته و نعمت بزرگی به شمار می رود.

بابلی ادامه داد: امسال در برداشت گندم نتیجه مطلوب و مثبتی مشاهده کردیم و تاکیدی بر کشت ذرت پاییزه داریم چون که هم افزایش آب و هم افزایش سطح کشت داریم.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است گفت: با تاکید ویژه استاندار کرمانشاه امید است در حوزه کشاورزی تولیدات خوبی داشته باشیم و نیازی به وارد کردن محصولات کشاورزی نیز نداریم.

فرماندار سرپل ذهاب بیان کرد: در منطقه ما با آموزش‌های لازمی که به کشاورزان داده می شود انتظار می رود از این فرصت های در حال اجرا نهایت استفاده را ببرند.

طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند.

با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت، ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

بیشتر بخوانید:
افتتاح سامانه گرمسیری ازواقعیت تاتبلیغات!بازی باشعور مردم بس است
موضوع سامانه گرمسیری و منطقه آزاد تجاری مهران در دستور کار قرار خواهد گرفت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.