شناسایی یک بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری
08 تیر 1401 - 23:17
بازدید 89
5
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از شناسایی یک بیمار مبتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب این بیمار جدید مجموع مبتلایان به کرونا در این استان به ۹۸ هزار و ۵۰۴ نفر رسید.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علی احمدی افزود: روند شیوع کرونا در این استان به کمترین میزان خود رسیده است و واکسیناسیون حداکثری و اجرای طرح شهید سلیمانی نقش مهمی در این رابطه داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال عمومی این بیماران مساعد است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به شیوع بیماری وبا در تابستان، افزود: این بیماری طی سال های اخیر در کشور کنترل شده اما به سبب شیوع وبا در کشورهای همسایه، اهمیت مراقبت در این خصوص را دوچندان کرده است.

احمدی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوک ابتلا به بیماری میکروبی وبا در استان شناسایی نشده است، خاطرنشان کرد: انتقال این بیماری از طریق مدفوع و یا مصرف خوراکی‌های آلوده و ناقل میکروب از انسانی به انسان دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: اسهال، استفراغ، کم‌آبی، ضعف و بی‌حالی از علائم شایع بیماری وبا است که در برخی موارد منجر به مرگ نیز می‌شود.

بر اساس آخرین رنگبندی شیوع کرونا، شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، فارسان و لردگان در وضعیت آبی و سایر شهرستان های چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد.

بیشتر بخوانید:
یک مورد ابتلا به “وبا” در کرمانشاه شناسایی شد
ابتلای ۱۷ نفر کردستانی به وبا

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.