طرح «دارو یار» در لرستان آغاز شد
24 تیر 1401 - 16:52
بازدید 96
4
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:طرح دارو یار در استان آغاز شده است و تمام داروخانه ها ملزم به اجرای آن هستند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر محسن اسدبیگی بیان کرد: در قالب این طرح توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه دارو، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن، اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمه،برقراری پوشش بیمه ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول نبوده اند، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی ، کنترل قاچاق معکوس، رشد صادرات رسمی، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماری های مزمن، خاص و صعب العلاج اجرا می شود.

وی در مورد وضعیت پرداخت از جیب مردم پس از اجرای این طرح گفت: پرداخت توسط مردم برای  داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند بدون تغییر بوده و در برخی اقلام کاهشی خواهد بود.

اسدبیگی ادامه داد: برای ۳۶۶ قلم داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند پوشش بیمه ای به گونه ای تعیین شد که مبلغ پرداختی بیماران برای تهیه آنها پس از اجرای طرح نسبت به قبل ثابت باشد و در صورت لزوم بیمه ها آمادگی دارند اقلام بیشتری را به این فهرست اضافه کنند.

وی گفت: داروهای گیاهی و مکمل های غذایی افزایش قیمتی نخواهند داشت و با توجه به سیاست های دولت در حمایت از بیماران، قیمت این محصولات مجددا مورد بررسی قرار گرفته است و تا حد امکان تعدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
لرستان توان«دارویی»خود را به رخ می کشد/تولید۱۴هزار تن گیاه دارویی
کشف بیش از ۱۳۷ قلم داروی قاچاق در خرم‌آباد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.