صادرات ۴۹ قلم محصولات کشاورزی استان همدان به خارج از کشور
29 تیر 1401 - 11:57
بازدید 87
5
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات ۴۹ قلم محصولات کشاورزی این استان به خارج از کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: حسین فضلی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۹ قلم محصولات کشاورزی استان همدان به ارزش ۱۴۰۱ میلیارد تومان و به ارزش دلاری ۵۷ میلیون دلار به وزن ۳۹ هزار و ۳۷۸ تن  با هماهنگی گمرک و اتاق بازرگانی از طریق بازرگانان فعال استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی کشمش، سیر، مغزگردو، گردو، بادام، فندق و سایر محصولات باغبانی را از بیشترین صادرات این استان از ابتدای سال تاکنون برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته نیز ۷۶ قلم محصولات کشاورزی استان همدان به ارزش هفت هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان و به ارزش دلاری ۳۳۰ میلیون دلار به وزن ۳۰۸ هزار و ۲۷۱ تن به کشورهایی چون حوزه خلیج فارس، عراق، ترکیه، روسیه، افغانستان، ازبکستان و پاکستان… صادر شده است.

فضلی با بیان اینکه این صادرات با هماهنگی اتاق بازرگانی ،گمرک‌جمهوری اسلامی ایران و گمرک سایر استان‌ها انجام گرفت، یاد آور شد: سیب زمینی، گوجه فرنگی، رب گوجه، محصولات گلخانه‌ای ،محصولات دامی، ترشیجات، شوریجات، میوه، عسل، گیاهان دارویی، جوجه یکروزه، کتیرا، نشاسته، انواع برگه جات، گوساله و گوسفند زنده، انواع نهال سیر،گردو و کشمش را از جمله صادرات مهم محصولات کشاورزی این استان در سال گذشته می‌توان یاد کرد.

بیشتر بخوانید:
دفتر استاندارد سازی در پایانه صادراتی استان همدان راه ‌اندازی شد
افزایش ۱۸ درصدی صادرات استان همدان در سال جاری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.