۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی اختصاص یافت
02 مرداد 1401 - 9:54
بازدید 96
4
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان برای ادامه پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی برای تداوم عملیات اجرایی آن پس از ۱۰سال توقف از مهمترین مصوبه‌های سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه بود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «شهریار حیدری» روز یکشنبه افزود: سفر رئیس جمهور به شهرستان های غربی استان کرمانشاه مصوبه‌های مهمی به دنبال داشت و در این سفر اعتبارات مناسبی برای ادامه پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان ها تخصیص یافت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این سفر یک رایزنی جدی و استدلال قوی می خواست که معمولا ۲ماه قبل از سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه برنامه سفر برابر ملزومات و مسایل و مشکلاتی که وجود دارد، تنظیم می شود.

وی اظهار داشت: رییس جمهور کشورمان به صورت هوایی از شهرستان های قصرشیرین و گیلان‌غرب و به صورت میدانی از سرپل‌ذهاب دیدن کردند که  به نمایندگی از طرف مردم این شهرستان از وی قدردانی می کنم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:

حیدری گفت: همچنین در این سفررییس جمهور دستور امهال تسهیلات زلزله و بخشش معوقات و اعتبار لازم برای تکمیل سامانه گرمسیری را صادر کردند.

وی اضافه کرد: توجه به منطقه در مجموع مورد تأکید رهبر انقلاب بوده و مایه افتخار است که رهبر معظم انقلاب همواره پروژه سامانه گرمسیری را دنبال می کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که نیمی از این اعتبار برای شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب است، گفت: بحث منطقه آزاد صرفا برای قصرشیرین نیست و تمام استان بصورت عام و شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب بصورت خاص از آن بهره مند می شوند.

حیدری افزود: در پنج نقطه امروز با وجود گرفتاریهای مالی دولت در سطح هر سه شهرستان در حال روکش آسفالت راه ها است و همچنین مردم سه شهرستان نگران و گله مند از تلفات جاده ای هستند که تا سه ماه پیش بجز جاده کربلا هیچکدام از محورهای مواصلاتی شامل ماده ۲۳ نمی شد اما امروز دولت ملزم به مطالعه تمام محورهای مواصلاتی سه شهرستان شده که کارهای زیربنایی در راه ها را انجام دهد.

وی اظهار داشت: اکنون جاده گیلان‌غرب به سومار در حال راهسازی است و پایانه مرزی سومار به زودی وارد مدار تبادلات و رفت و آمد بین کشور با عراق می شود و مجوز ساخت پایانه برای این مرز رسمی گرفته شده است.

حیدری اذعان کرد: در حوزه عمران و آبادانی ۱۵هزار میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته که بخش زیادی از آن به شهرستان های مرزی که از مناطق محروم هستند اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم غرب استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کار خوبی برای چهار استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان تحت عنوان ساماندهی وضعیت مرزنشینان و فعالیت مرزنشینی در قالب بحث کوله بری انجام شده است.

وی ادامه داد: در اقدامات انجام شده امروز تمام شهرستانهای مرزی از سامانه مرزنشینی برخوردار شده و قرار است به هر خانوار ماهیانه مبلغ ۲میلیون تومان از محل معافیت عوارض بازرگانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

حیدری با بیان اینکه از توجهات نظام و دولت مردمی سیزدهم که توجه ویژه ای به مناطق محروم دارد، قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: امروز کسی ادعای حل و رفع تمام مشکلات را ندارد و مشکلات معیشتی وجود دارد اما کارها و اقداماتی که انجام شده باید گفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران و تهران کانون توجهات غرب و شرق شده بخاطر ژئوپولوتیک بودن نظام و قدرتی است که نظام از مردم و حاکمیت گرفته است که باید مورد افتخار ما باشد.

وی اشاره کرد: آمریکا نگران قدرت گرفتن جمهوری اسلامی است و روسیه دارد از قدرت ما برای مهار آمریکا در منطقه استفاده می کند و ترکیه بعنوان کشوری منافع طلب امروز به دنبال قرار گرفتن در کنار جمهوری اسلامی است.

رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت ۲۳ تیرماه امسال در قالب سفر استانی به استان کرمانشاه سفر کرد و در پایان این سفر ۲۰۰ طرح با بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادانی استان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید:
لزوم تسریع در شروع عملیات اجرایی راه آهن اسلام آباد-ایلام/این طرح یکی از مطالبات مهم مردم استان ایلام است
صنعتی شدن کرمانشاه؛ راهی دشوار اما قابل تحقق است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.