شورا تصمیمی برای استیضاح شهردار همدان ندارد
11 مرداد 1401 - 11:58
بازدید 94
6
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در رابطه با عملکرد شهردار گفت: شورا تصمیمی برای استیضاح شهردار ندارد و شهردار همدان استیضاح نمی‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمود مسگریان دوشنبه ۱۰ مردادماه در جمع خبرنگاران، توسعه متوازن بودجه را یکی از مهم‌ترین اهداف شورای ششم دانست و افزود: شورای شهر با ویژگی‌های منحصر به فرد و حضور افراد متخصص و جوان توانسته در طول یکسال با وحدت و همدلی نتایج خوبی را برای مردم شهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت یکسال از آغاز فعالیت شورای ششم، نهایت تلاش را برای شفاف‌سازی داشته‌ایم، افزود: سامانه شهاب یا شفافیت شورا از جمله مواردی است که اعضای شورا با جدیت در راستای فعال‌سازی آن پیگیری کرده تا مردم بتوانند مسائل مربوطه و نتایج جلسات کمیسیون‌ها را به راحتی از آن طریق دنبال کنند.

مسگریان ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۱۰ جلسه برگزار و موضوعات مختلفی در زمینه شهری مورد بررسی شورا قرار گرفت، همچنین در این بازده زمانی،  ۲۹۱ مصوبه تایید شد که این نشان از فعال بودن شورای شهر در موضوعات مختلف مدیریت شهری دارد.

رئیس شورای شهر اضافه کرد: علاوه بر این، جلسات اعضاء تحت عنوان کمیسیون‌های تخصصی ایجاد شده در شورا به طور منظم و با شرکت اکثریت اعضای مربوطه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اعضاء در این مدت به خوبی پاسخگوی مردم بوده‌اند، گفت: راه‌اندازی سامانه حقوقی شهرداری، راه‌اندازی میز مشاوره حقوقی، پیگیری وضعیت کارکنان شرکتی شهرداری، بررسی لوایح و طرح‌های ارسالی شورا و اخذ گزارش واحدهای حقوقی شهرداری در کمیسیون امور حقوقی شورا تنها بخشی از خدمات این کمیسیون بود.

مسگریان تصریح کرد: بررسی طرح جامع شهری یکی از وظایف شورا است که با پیگیری‌های انجام شده و بیان ایرادات موجود، طرح  نزد مشاور برای اصلاح و بازنگری ارسال شده است.

وی توجه به مصالح و منافع مردم را از مهم‌ترین اهداف پارلمان شهری دانست و گفت: اعضای شورای ششم تلاش کرده‌اند به پیمان خود در ابتدای شروع شورا پایبند باشند.

مسگریان افزود: هر کمیسیون به جز مصوبات شورا، اقدام به بررسی حداقل ۵۰۰ نامه مردمی کرده‌ است، ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه شورا در این مدت انتخاب شهردار و بودجه بوده که سعی شد هزینه‌های اضافی را کاهش داده و اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم.

وی در ادامه یادآور شد: بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان بود که امید است تمامی اهداف و برنامه‌ریزی‌های مدنظر در راستای اجرای متوازن این مهم عملی شود، همچنین سعی می‌شود با کمک کمیته تخصیص و خزانه داری توسعه متوازن را مدیریت خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه در سال‌جاری حقوق کارمندان شهرداری ۱۴ میلیارد تومان افزایش داشته است، گفت: در طول یک سال گذشته، اقدامات خوبی در رابطه با پروژه‌های نیمه تمام که مطالبه مهم مردمی بود انجام شده است.

بیشتر بخوانید:
شهردار همدان: وامدار کسی نیستم/تعامل داریم اما معامله نداریم
شورای شهر از تیم فوتبال شهرداری همدان حمایت می‌کند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.