بزرگترین مشکل اشتغال شهرستان عدم وجود سرمایه گذاری های کلان بخش خصوصی است
01 شهریور 1401 - 22:51
بازدید 141
6
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آبدانان: رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان آبدانان روز گذشته در جمع اصحاب رسانه شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دولت دولت اظهار داشت صنعت معدن و تجارت دارای حوزه کاری گسترده ای است که می توان به تولید، توزیع، اشتغال، قیمت گذاری، صنایع و معادن و اصناف نظارت و بازرسی از جمله امور محوله این ارگان اشاره کرد.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به گزارش گفتمان: تیمور هاشمی گفت شهرستان آبدانان دارای ۲۷ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با اعتباری بالغ بر ۱۹۷ میلیارد ریال است که در اساسنامه آنها برای ۳۷۰ نفر اشتغال مستقیم تعریف شده است.
وی اضافه کرد به تازگی تعداد ۷ فقره جواز تاسیس با اعتباری بیش از ۲۸۹ میلیارد ریال صادر شده که برای ۲۷ نفر نیز شغل ایجاد خواهد شد.

هاشمی با اشاره به غیرفعال بودن ۴۰ درصد از واحد‌های تولیدی شهرستان گفت تنها ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی شهرستان فعال و نیمه فعال بوده و ۴۰ درصد این واحدها بخاطر پاره ای مشکلات غیر فعال و راکد می باشند.
وی با اشاره به مشکلات این واحدها گفت معوقات بانکی، عدم تامین مالی و فرسودگی خطوط تولید از مهمترین مشکلات این واحدها می باشد که همگی احصا شده و در جلسه کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید که مهمترین کارگروه در سطح استان می باشد مطرح و با رویکرد نهضت احیای واحد‌های تولیدی غیر فعال این واحدها نیز به چرخه تولید باز خواهند گشت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آبدانان مهمترین مشکل اشتغال شهرستان را عدم سرمایه گذاری های عظیم بخش خصوصی در شهرستان عنوان کرد و گفت شهرک صنعتی آبدانان با ۵۰ هکتار زمین تسطیح شده و نیز برخورداری از زیرساختهای لازم آمادگی استقبال از سرمایه گذاران را دارد.
وی تاکید کرد سیاست صنعت، معدن و تجارت رفع موانع تولید و فراهم آوردن شرایط برای سرمایه گذار می باشد که در این مورد احیا کارخانه آجر کسرا با اعتباری بالغ ۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی که زمینه را برای ۳۰ نفر فراهم می کند بعد از مدتها وارد چرخه تولید شد.
وی همچنین به تامین سرمایه در گردش ۷ واحد صنعتی و یک واحد تولیدی صنفی اشاره کرد و افزود از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای رفع مشکل نقدینگی این واحدها ۱۲ میلیارد ریال اختصاص که از این تعداد ۲ واحد تولیدی تنگه پونه به مبلغ یک میلیارد ریال و واحد تولیدی کارخانه آسفالت تولید شنزار غرب ۴ میلیارد ریال تسهیلات با عاملیت بانک صنعت و معدن پرداخت شده است.
هاشمی در خصوص بافندگان شهرستان گفت ۸۰۰ بافنده فرش دستباف در شهرستان فعال بوده که از این تعداد ۴۲۲ نفر تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
وی اضافه کرد برای ۱۵۰۰ نفر دوره آموزش مقدماتی به بافی و فرش بافی برگزار و ۵ کارگاه متمرکز قالیبافی فعال در شهرستان فعال هستند.
رییس صنعت، معدن و تجارت آبدانان با اشاره به تولید سالانه ۴۵۰ متر مربع انواع فرش در سطح شهرستان گفت گران بودن مواد اولیه و نداشتن بازار فروش دو مشکل مهم بافندگان فرش شهرستان می باشد. که صنعت معدن و تجارت در حوزه اشتغال این عزیزان ۲۳ نفر به صندوق کارآفرین جهت دریافت تسهیلات از محل منابع اشتغال خانگی معرفی که از این تعداد ۱۶ نفر در سال ۱۴۰۰ موفق به جذب مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال شدند .
وی همچنین خاطرنشان کرد ۴ کارگاه متمرکز قالی بافی و تولید پوشاک با سرمایه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تحت عنوان پشتیبان و با اشتغال ۲۰ نفر راه اندازی شده و نیز در سال جدید ۱۴ نفر جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ثبت نام و در انتظار دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند .
رییس اداره صمت آبدانان گذری به نظارت و بازرسی از بازار داشت و اظهار کرد از شهریور سال گذشته تاکنون ۲۶۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام که در این مورد ۱۶۶ پرونده تخلفاتی با عناوینی مثل کم فروشی، عدم درج قیمت، تعطیلی خودسرانه، عدم صدور فاکتور، گران فروشی و عدم اعلام موجودی به ارزش ریالی ۶۴۷۷۲۳۸ ریال جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح معرفی شده اند.
هاشمی خاطر نشان کرد قیمت گذاری خدمات دست مزد از برنامه این نهاد است که در آینده نزدیک جهت رعایت حقوق مردم و نیز عادلانه بودن دست مزد خدمات عملیاتی خواهد شد.
وی به حوزه اصناف اشاره و با برشمردن یک اتحادیه، یک اتاق اصناف و ۹ اتحادیه صنفی در شهرستان گفت در آبدانان ۵۵۱۴ پروانه کسب معتبر در بخشهای خدمات و اشتغال و نیز ۳۹۰ پروانه ایثارگری صادر شده است که در سال جاری نیز ۷۷۴ پروانه کسب عادی و ۵۵ مورد ایثارگری نیز صادر گردیده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.