پشت پرده شرکت ایثار چه کسانی هستند ؟!چرا پروژه بصورت ترک تشریفات به این شرکت غیر بومی واگذار شده است ؟
02 شهریور 1401 - 10:04
بازدید 334
3
راهداری ایلام پاسخ دهد؛ آنگونه که پیداست خرید نیوجرسی و نصب آن که از دو روز پیش آغاز شده است با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد تومان به شرکت ایثار واگذار شده است ،آن هم بدون برگزاری مناقصه و ترک تشریفات این شرکت عملیات تهیه و اجرای آن را عهده دار شده است .
پ
پ

گفتمان: در راستای پیشگیری از سو استفاده ، منفعت طلبی و رعایت حقوق چند جانبه دولت و شرکت ها ،رسم بر این است که واگذاری کارهای عمرانی و خدماتی و حتی خرید اقلام مصرفی بر پایه مناقصه و مزایده صورت پذیرد .

از آنجاییکه کارهای عمرانی ،خرید اقلام کلان مصرفی و غیر مصرفی آن هم در حجم بالا مفسده انگیز است و گاها می تواند به محملی برای شکل گیری فساد و رانت تبدیل شود ،این امور بر اساس مزایده و مناقصه اجرایی می شود.

مزایده و مناقصه هم تابعه شرایط خاصی است و برای جلوگیری از تضیبع حقوق ،باید تمام فرایند آن از آگهی گرفته تا بازگشایی پاکت ها تحت نظارت دستگاه ناظر انجام پذیرد ،اینجاست که اهمیت آن نمایان می شود.

این روزها اربعین به فرصتی برای ایجاد زیر ساخت های استان تبدیل شده است ،گاها فرصت کم و مطالبه عمومی منجر به شکل گیری وضعیتی می شود که دستگاهها برای پیشبرد امور خود مجبور به در پیش گرفتن مسیرهایی همچون ترک تشریفات می شوند که این موضوع زمینه ساز ابهامات و سوالاتی نیز می شود.

قبل از پرداختن به موضوع باید این نکته مهم را یادآور شویم که قداست اربعین و اهمیت آن برای نظام در مواردی منجر به ایجاد فرصت هایی برای سواستفاده گران و منفعت طلبان نیز می شود .

این دست افراد قلیل ، اینگونه می پندارند که این قداست و اهمیت به سپری برای جلوگیری از اصابت تیرها به آنان خواهد شد ،پس کسی حق ندارد در خصوص مسایل حوزه اربعین طرح سوال کند یا نقدی را متوجه کارگزاران نماید و یقینا این یک اشتباه راهبردی خواهد بود که صدایش بعدها ببند خواهد شد

اگر متوجه شده باشید درست کمتر از یکماه مانده به اربعین تلاش ها برای مرمت خرابی زیر ساخت ها تشدید شده است،به هر حال همه باید تلاش کنند که با فراهم آوردن شرایط و به میدان آوردن امکانات ،سفر امنی را برای خیلی زایران اربعین حسینی فراهم آورند و این خود نکته برجسته و اقدام خوشایندی است .

اما خارج از بحث اصلی  لازم است این سوال را مطرح کنیم که چرا یازده ماه سال دستگاههای عمرانی و اجرایی وقت خود را صرف جلسه و بازدید و…می کنند و درست یکماه مانده به اربعین تازه یادشان می آید که نیوجرسی وسط جاده را بگذارند یا اینکه فلان نقطه به پل ،تابلو و چراغ و …نیاز دارد و این خود شایبه برانگیز است و جای سوال دارد

اما اصل قضیه به موضوع نصب نیوجرسی وسط جاده ارتباطی مسیر تونل آزادی و دیگر مسیرها مرتبط می شود که اتفاقا بیس اصلی این مطلب است

آنگونه که پیداست خرید نیوجرسی و نصب آن که از دو روز پیش آغاز شده با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد تومان به شرکت ایثار واگذار شده است ،آن هم بدون برگزاری مناقصه و ترک تشریفات ،این شرکت عملیات تهیه و اجرای آن را عهده دار شده است .

مدیرکل محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای که از قضا این روزها عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته اند ،بمنظور رفع شایبه ها بهتر است به این سوالات پاسخ دهند ؛

اول اینکه آیا در استان ایلام شرکت وجود نداشت که بتوان از ظرفیت آن برای تهیه و نصب نیوجرسی بهره گیری کرد ؟ چرا این کار به یک شرکت خارج از استان واگذار شده است ؟

دوم ،شرکت ایثار که در حال حاضر اجرای این طرح را عهده دار شده است بدلیل نداشتن سابقه کاری و دیگر مولفه ها حتی برای شرکت در مناقصه تایید صلاحیت نشده است ،چه اصراری بر حضور این شرکت در عملیات تهیه ،تامین و نصب نیوجرسی وجود دارد ؟

سوم ،چه شاخص برجسته ای در این شرکت محرز شده که یک پروژه بزرگ به رقم ۲۰میلیارد تومان آنهم اعتبار نقد بصورت ترک تشریفات به آن واگذار شود ؟

چهارم در صورت دسترسی به اطلاعات هم نیز مذاکرات واگذاری این پروژه به شرکت ایثار ،هم پشت پرده گردانندگان و هم کسانیکه به واگذاری پروژه با ترک تشریفات اصرار داشتند در اختیار رسانه قرار گیرد .

بی صبرانه در انتظار پاسخ راهداری به سوالات مطروحه بالا هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.