رنگ و بوی هفته دولت در آبدانان!
09 شهریور 1401 - 9:26
بازدید 105
4
دو مناسبت دهه مبارکه فجر و هفته دولت فرصتی هستند تا دستگاههای دولتی عملکرد خود را با کلنگ زنی طرحها و افتتاح پروژه های عمرانی، اقتصادی و خدماتی به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه هر ساله در این ایام به منصه ظهور رسانده و مردم را در جریان امور قرار دهند.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان، بهروز مردانی: دو مناسبت دهه مبارکه فجر و هفته دولت فرصتی هستند تا دستگاههای دولتی عملکرد خود را با کلنگ زنی طرحها و افتتاح پروژه های عمرانی، اقتصادی و خدماتی به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه هر ساله در این ایام به منصه ظهور رسانده و مردم را در جریان امور قرار دهند.

طی سالیان اخیر این دو مناسبت در آبدانان کمرنگ و تقریبا نمادین برگزار میشد و عملا خبری از اجرای پروژه ها و یا کلنگ زنی طرحی در این خطه با گستره ی بالغ بر ۳۷ هکتار کیلومتر مربع و ظرفیتها و پتانسیلها مختلف نبود. بطوریکه هفته که هیچ ماه دولت هم در آبدانان رویت نمیشد.

راقم این سطور همواره در موعد این مناسبت ها مظلومیت آبدانان چه در هفته دولت و چه در دهه فجر تحت عناوینی مثل «آبدانان سالهاست دستاوردی برای عرضه ندارد» و یا «صبح دولت در آبدانان دمیده نشد» به رشته تحریر در آوردم ولیکن امسال چیزی متفاوت تر از ادوار گذشته بود و تا حدودی و نه به شکل ایدآل هفته دولت در آبدانان با بهره برداری از طرحهای مختلف در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش، استقرار و دایر نمودن ادارت و کلنگ زنی مهمترین پروژه استان یعنی طرح فاضلاب شهری به نحوی گرامی داشته شد و رنگ و بوی تازه به خود گرفت فلذا خارج از اصناف بود که به آن اشاره نکنیم.

از تفاوت های بارز هفته دولت امسال با سالیان گذشته عدم وجود طرحهای تکراری و یا نیمه کاره برای افتتاح بود که امسال نه تنها طرح تکراری وجود نداشت بلکه طرحهایی مثل چهارخطه کردن خروجی شهرستان، درمانگاه تامین اجتماعی، آموزشکده آبدانان، مجتمع آموزشی مورموری و…که تقریبا آماده  ی بهره برداری بودند خودداری و یا اینکه طرحهایی که در طول سال و طی ایام اخیر کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسیده بودند در هفته دولت گنجانیده نشد که این مورد در ادوار گذشته مسبوق به سابقه بود.

در اینجا نباید از نقش مهندس حاتمی فرماندار جوان، دلسوز و کاردان و بلاخص بهزاد علیزاده نماینده تلاشگر، جسور و عملگرای مردم شریف حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی که نقش اساسی و بسیار حایز اهمیتی در پررنگ کردن هفته دولت داشتند به راحتی گذشت چرا که در سایه درایتهای این عزیزان شاهد هفته دولتی متفاوت از گذشته بوده و امیدوار به آینده باشیم.

البته نگارنده بر این باور است که اجرای این طرح ها در آبدانان که اکثرا زیرساختی بودند جهت بر آورده کردن نیازهای اولیه می باشند و تا شکوفایی و اجرای پروژه های خرد و کلان صنعتی و اقتصادی در این شهرستان فاصله بسیار است که امید است در سایه همت مسئولان و متولیان دلسوز منطقه در آبدانان نیز شاهد بهره برداری از طرحهای اقتصادی و اشتغالزایی در هفته دولت و ایام دهه فجرهای آینده باشیم.

الهی آمین 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.