پرداخت ۷۱۸فقره وام بدون ضامن در بانک های قرض الحسنه مهر استان ایلام/پرداخت ۲۰۷فقره تسهیلات فرزندآوری طی یکسال به ارزش ۷۷ میلیارد ریال
13 شهریور 1401 - 11:10
بازدید 120
3
سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایلام در گفتگو با گفتمان خبر داد؛ سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایلام گفت: در راستای دستور رئیس جمهور محترم و تاکید وزیر محترم اقتصاد و دارایی تعداد 718 فقره وام بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی در بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان پرداخت شده است
پ
پ

به گزارش گفتمان: علی اصغر کائیدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت :بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین و تخصصی ترین بانک قرض الحسنه کشور در ۲۲ آذر سال۱۳۸۶ آغاز به کار کرد این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

کائیدی یادآور شد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان ایلام از حمایت مردم شریف استان برخوردار بوده به گونه ای که علی رغم نداشتن شعبه در چهار شهرستان استان در حال حاضر ۸ درصد نقدینگی استان را جذب نموده است و از منظر منابع قرض الحسنه رتبه اول استان را در بین شبکه بانکی استان ایلام را دارا می باشد . خدمات این بانک مشتمل به کلیه خدمات بانکی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می باشد .

سرپرست شعب استان ایلام بیان داشت :  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است و پرداخت وام‌های قرض الحسنه به بیش از ۱۱ میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول ۱۴ سال فعالیت بوده است.

به گفته وی :نسبت کفایت سرمایه بانک در حال حاضر ۱۰.۲۲ درصد می باشد که از این منظر در بین شبکه بانکی در بهترین موقعیت قرار دارد.

سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر استان  با اشاره باینکه هدفگذاری بانک رسیدن به نسبت کفایت سرمایه ۱۳درصد است ،افزود: در حال حاضر۱۳ میلیون نفر در سراسر کشور از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده می کنند.

وی به آمار و عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران (یکسال گذشته) اشاره کرد گفت :در راستای سیاست های ابلاغی دولت سیردهم و همگام با خدمات ارزنده دولت طی سال گذشته انجام شده است ،در راستای دستور رئیس جمهور محترم و تاکید وزیر محترم اقتصاد و دارایی تعداد ۱۶۸ هزار فقره وام بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی به ارزش ۴۳ هزار میلیارد ریال در بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده که سهم استان ایلام در سال گذشته از این تسهیلات ۷۱۸ فقره بوده است، پرداخت ۷۳۰ هزار فقره وام اشتغال زایی به ارزش حدودی ۸۰ هزار میلیاردریال در یک سال در سطح کشور، پرداخت تعداد ۳۷۲هزار فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال طی یکسال گذشته در سطح کشور، پرداخت ۱۳۰۰۰وام فرزندآوری به مبلغ ۵۰۰۰میلیارد ریال طی یکسال،پرداخت ۲۵۹۳۰۰۰ فقره تسهیلات کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سراسر کشور در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۴۷۵۰ میلیارد ریال و نیز ۸۳۳ هزار ۳۰۰ فقره به مبلغ ۶۲۵ میلیارد ریال طی چهار ماهه نخست سال جاری از تسهیلات تکلیفی کمیته امداد و بهزیستی ،پرداخت ۴۰۰۰فقره تسهیلات اشتغال بنیاد برکت به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در طی یکسال، رشد ۶۲.۵ درصدی منابع طی یکسال گذشته ، رشد۸۶درصدی مبلغ تسهیلات سال۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد۲۲۰درصدی مبلغ وام ازدواج،سال۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد۱۹درصدی مبلغ وام کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰نسبت به سال۱۳۹۹،رشد۶۵۰درصدی تسهیلات تکلیفی ابلاغی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰و رشد۱۲درصدی تعداد

کائیدی به دیگر آمار و عملکرد های بانک قرض الحسنه مهر در استان ایلام اشاره کرد و گفت :پرداخت ۵۳۶ فقره وام ازدواج به مبلغ ۵۲۴ میلیارد ریال در همین راستا و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۳۸ فقره به مبلغ ۱۹۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی یادآور شد : پرداخت۱۶۰۳فقره تسهیلات تکلیفی کمیته امدادو بهزیستی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال طی یکسال در همین راستا و از ابتدای سال تاکنون ۹۵فقره تسهیلات کمیته امداد به ارزش ۸۵ میلیارد ریال پرداخت گردید .

علی اصغر کائیدی تصریح کرد: پرداخت ۲۰۷فقره تسهیلات فرزندآوری طی یکسال به ارزش ۷۷ میلیارد ریال،پرداخت۲۱۹۴ فقره تسهیلات بنیادبرکت به ارزش ۴۲۹ میلیارد ریال طی یکسال ،پرداخت ۳۷۷۹ فقره وام کالاکارت به ارزش ۳۶۹ میلیارد ریال،پرداخت ۷۱۸ فقره وام،بدون ضامن به ارزش ۲۲۳ میلیارد ریال طی یکسال و پرداخت ۴۶۶ فقره وام بدون ضامن به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون افزون بر این و ۱۱۰ فقره تسهیلات به بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در استان پرداخت شده که از دیگر اقدامات این بانک در استان ایلام است .

وی خاطرنشان کرد:بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای بهبود وضعیت معیشت کارمندان و کارگران اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب طرح مهریار نموده است بگونه ای که اگر سازمان یا شرکتی پرداخت حقوق خود را به بانک قرض الحسنه مهر ایران انتقال دهد برابر ضوابط ، پرسنل این سازمانها مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند شد .

کائیدی یادآور شد : از جمله برنامه های این بانک که در آینده نزدیک رقم خواهد خورد قبول سهام در اختیار مردم به عنوان وثیقه خواهد بود تا بدین شکل ضمن تسهیل در ارائه خدمات به مردم معضل ضامن برای همه مردم در اخذ وام حل شود . در گام های بعدی سایر دارایی های افراد نیز از جمله صندوق های سرمایه گذاری ، گواهی سپرده و… بعنوان وثائق وام پذیرفته خواهد شد .

وی به اقدامات انجام شده یکسال اخیر اشاره کرد و افزود:  ایجاد شعبه مجازی در کلیه استانها،دستیابی به منابع ۱۰۰هزار میلیارد تومان،هوشمندسازی مرکز ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات غیرحضوری ، پاسخ دهی آنلاین در سایت و اپلیکیشن ،راه اندازی تسهیلات آنلاین، ورود بانک به بازار بین بانکی، افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰میلیون تومان، وام بدون ضامن و توسعه فرایند اعتبارسنجی(سامانه ضمان)، اعطای ۱۰۰ فقره وام حمایت از کارآفرینی به شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه اینتوکس ،ارائه تسهیلات به شرکت های حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و افزایش سرمایه از ۲۵۰۰ به۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل سود سالانه بود است .

کائیدی اقدامات در حال انجام بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان را  رسیدن به منابع ۲۰۰ هزار میلیارد ریال، کاهش و حذف کارمزدثابت۴ درصد به صفر درصد و حرکت به سمت مزدخدمت، حرکت به سمت کارت مهر –کارت زندگی،انتشار اوراق قرض الحسنه در بازارسرمایه، افزایش سرمایه از ۵هزار میلیارد تومان به۱۰ هزار میلیارد تومان، توسعه برنامه های بین المللی قرض الحسنه در ارتباط با بانک های اسلامی سایر کشورها عنوان کرد.

وی بیان داشت : بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور هرگز از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل نشده است. بانک قرض الحسنه مهر ایران با چشم‌انداز «تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته» برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود را به انجام رسانده است.

به گفته کائیدی بانک قرض الحسنه مهر ایران برنامه های مسئولیت اجتماعی گسترده ای را اجرا کرده که برخی از آن عبارت است از:مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال. گفتنی است در این طرح بانک مهر ایران برای نخستین بار در بین بانک‌های ایرانی، از منابع حاصل شده از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام المنفعه هزینه کرده است.

وی در پایان گفت: خرسندیم از اینکه با روی کارآمدن دولت جدید انقلابی ، حل مسائل مردم و عدالت محوری بیش از بیش در دستور کار مسئولان قرار گرفته است . ما نیز در بانک قرض االحسنه مهر ایران تلاش می کنیم تا با پرداخت گسترده تسهیلات قرض الحسنه به مردم دسترسی اقشار مختلف مردم به تسهیلات نظام بانکی عادلانه تر باشد. امید آنکه در سایه الطاف پروردگار و با اعتماد مشتریان و خیران عزیز بتوانیم توفیقات گذشته را استمرار بخشیده و کارنامه پرافتخارتری از بانک قرض الحسنه مهر ایران به جای بگذاریم .

بیشتر بخوانید:
بانک های استان ایلام در دریافت اقساط مراعات حال مردم را بکنند
معرفی ۱۲ هزار پرونده تسهیلات کرونا به بانک های ایلام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.