استاندار کردستان: تاخیر در آماده‌سازی پروژه‌های آموزشی قابل قبول نیست
20 شهریور 1401 - 13:36
بازدید 94
7
استاندار کردستان از عدم آماده‌سازی و اجرای پروژه‌های آموزشی در زمان مقرر انتقاد کرد و گفت: اینکه پروژه‌ای چند روز بعد از بازگشایی مدارس یا اواخر مهر به بهره‌برداری برسد، اصلا قابل قبول نیست.
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: آماده نشدن پروژه‌های آموزشی در اول مهر، نشان از ناتوانی مدیران آموزش و پرورش دارد و چنین وضعیتی پذیرفتنی نیست.

وی بر لزوم پیگیری جدی مدیران آموزش و پرورش برای تحویل طرح‌های آموزشی توسط پیمانکاران در زمان مناسب تاکید کرد و افزود: مدیریت اجرای این پروژه‌ها، نیازمند برنامه‌ریزی است، چون کلاس درسی که اول مهر آماده تحویل نباشد، به چه درد آموزش و پرورش و دانش‌آموزان می‌خورد.

استاندار کردستان ادامه داد: هر وقت از آموزش و پرورش می‌خواهیم زمین برای اجرای مسکن ملی اختصاص دهند، اغلب می‌گویند لکه آموزشی است، در حالیکه این لکه‌ها بدون استفاده رها شده و پروژه‌ آموزشی هم احداث نمی‌شود و اعتبارات برگشت داده می‌شود.

زارعی کوشا خواستار ورود معاونت عمرانی استانداری و جدیت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف لکه‌های آموزشی و اتمام پروژه‌های آموزشی و مدارس در زمان مقرر شد.

وی گفت: از اداره نوسازی و آموزش و پرورش انتظار داریم در زمینه اجرای پروژه‌های آموزشی و جذب اعتبارات جدیت بیشتری داشته باشند، چراکه ناتواتی در جذب اعتبار و برگشت آن، نقیصه بزرگی است و باید برطرف شود.

لزوم بازنگری در طرح جامع تفصیلی شهرها برای تامین زمین و اجرای پروژه‌ها و ضرورت هماهنگی‌های لازم در بحث ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس و لزوم افزایش حقوق ائمه جماعات مدارس از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

استاندار کردستان ضمن اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن در تعطیلی مدارس و عقب‌ماندگی‌های آموزشی طی دو سال اخیر، ادامه داد: در کنار آموزش، موضوع تربیت و رشد یافتگی دانش‌آموزان نیز مهم است و امیدواریم با بازگشایی کامل مدارس در اول مهر کمبودهای گذشته برطرف شود.

وی به تردد زائران از مرز باشماق هم اشاره کرد و این اتفاق را موجب تقویت و توسعه ارتباطات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق، تحقق اهداف تقریبی مورد نظر رهبری و کمک به توسعه زیرساخت‌های استان دانست.

زارعی کوشا با بیان اینکه زائران با کمترین مشکل از مرز باشماق عبور داده شده اند، اضافه کرد: روز گذشته هشت هزار نفر و از ابتدا تاکنون بیش از ۱۵ هزار زائر از این مرز تردد داشته‌اند که فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست اشاره‌ای به اربعین و تردد زائران از مرز باشماق داشت و گفت: تردد زوار از این مرز، معنویت، تقویت وحدت بین اهل سنت و تشیع و رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

ماموستا فایق رستمی سپس به اهمیت علم از دیدگاه قرآن اشاره کرد و افزود: جلسات شورای آموزش و پرورش باید خروجی خوب و در تقویت و توسعه آموزشی و افزایش سواد دانش آموزان تاثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان کردستانی آغاز شد
آموزش دانش‌آموزان در هفت شهر کردستان غیرحضوری شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.