عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد – دورود از سرگرفته شد
20 شهریور 1401 - 22:08
بازدید 99
4
عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد – دورود به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان لرستان روز یکشنبه در آیینی آغاز شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان:  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آیین از سرگیری طرح راکد راه آهن خرم آباد – دورود افزود: سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.

“خیراله خادمی” با بیان اینکه یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت ریلی و جاده ای کشور از تهران به خوزستان این پروژه می باشد اظهار داشت : مسیر ریلی لرستان با صرفه ترین، ارزان ترین و بهترین مسیر حمل و نقلی و اتصال آب های جنوب به مرکز کشور است و در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که سال های گذشته به دلایل اعتباری و مسایل دیگری متوقف بود اما با حضور آیت الله رییسی در استان و تاکید وی در جلسه هیات دولت، موظف شدیم این طرح را دوباره آغاز کنیم.

وی مسایل مالی و قراردادی را ۲ مشکل اصلی این طرح در اسل های گذشته برشمرد و گفت: مشکل قراردادی با پیگیری استاندار لرستان ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، قرارگاه سازنگی خاتم الانبیا (ص) و سازمان برنامه و بودجه حل شد به نحوی که استاندار بیش از ۱۰ بار برای حل این مشکلات که ریشه موانع مالی بود به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کرد.

خادمی افزود: در بحث مالی نیز طرح در قالب سایر منابعی قرار گرفت که در اختیار وزیر راه و شهرسازی بود، و با تاکید وی پیرو دستورات رییس جمهور، منبع خوبی در کنار بودجه خود ثابت، از محل تهاتر برای ان در نظر گرفته و به قرارگاه خاتم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مرحله اول تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و اعتبار سالانه طرح نیز ۲۰۰ میلیارد تومان است که با تخصیص آن، امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای طرح تامین می شود و  برای سایر بخش ها نیز تامین مالی به دستور وزیر راه و شهرسازی از کانال های مختلف پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: حداکثر زمان سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل راه اهن دورود – خرم آباد ۴۰ ماه است اما باید پس از آن به ریل جنوب اتصال یابد بنابراین برنامه بعدی، انجام کارهای مطالعاتی، برآوردی و قراردادی راه آهن خرم آباد – پلدختر – اندیمشک است تا ترافیک گلوگاه ریلی جنوب کشور را با احداث مسیر جدید رفع کنیم و ظرفیت بالای بنادر خوزستان به مرکز و غرب کشور منتقل شود.

عملیات اجرایی راه اهن خرم آباد – دروود با قرارداد اولیه چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال به طول ۱۲۱ کیلومتر سال ۹۲ آغاز شد اکا با پیشرفت کمتر از ۴۰ درصد طی سال های گذشته متوقف ماند

این طرح که جزو مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان می باشد  بیش از ۲۰ پل بزرگ و ۳۳ هزار و ۴۷ متر تونل و هفت ایستگاه دارد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام ان ۳۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید:
مسدود شدن راه آهن سراسری جنوب
تکمیل راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- بروجرد به بیش از ۲۳۰۰ میلیارد نیاز دارد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.