سد “آناهیتا”ی کنگاور تا پایان سال آبگیری می‌شود
25 شهریور 1401 - 11:15
بازدید 140
2
وزیر نیرو: وزیر نیرو از آبگیری سد آناهیتای ( کبوتر لانه ) کنگاور تا پایان سال جاری خبر داد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از سد کبوترلانه کنگاور که امروز (۲۴ شهریور) انجام شد، در جمع خبرنگاران یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه را تسریع در راه‌اندازی سدهای استان خصوصا سد کبوتر لانه اعلام کرد و افزود: طی بازدیدی که از این سد داشتیم روند اجرای آن نسبت به گذشته پیشرفت قابل قبول‌تری داشته است.

وی با اشاره به روند کند اجرای سد کبوترلانه در سنوات گذشته، اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل اجزای این طرح، تا پایان سال شاهد آبگیری سد باشیم.

به گفته وزیر نیرو، برای تامین نقدینگی مورد نیاز این سد تصمیمات خوبی اخذ شده و پیگیری‌های لازم برای تزریق به موقع اعتبارات انجام خواهد شد.

محرابیان خاطرنشان کرد: این سد نیازهای منطقه در زمینه شرب، صنعت و کشاورزی را تامین خواهد کرد.

وی به موضوع تملک اراضی مورد نیاز برای احداث این سد که باعث اعتراض جمعی از مردم شده بود هم اشاره کرد و گفت: پیگیری حقوقی این موضوع بر اساس قوانین و مقررات انجام خواهد شد.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز پیشرفت فیزیکی سد کبوتر لانه را حدود ۷۳ درصد اعلام کرد و یادآور شد: برای تکمیل این سد حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: حجم مخزن سد کبوتر لانه ۲۴.۶ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آب آن ۳۲ میلیون مترمکعب است.

در حاشیه این بازدید برخی از مالکین که اراضی آنها برای احداث سد تملک شده بود اعتراضاتی داشتند و برخی کارگران این پروژه در دست احداث، از عدم پرداخت حقوق چند ماهه خود گلایه کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.