مشکل آلایندگی ۲ واحد صنعتی اسلام‌آبادغرب برطرف می‌شود
03 مهر 1401 - 12:42
بازدید 69
6
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مشکل آلایندگی دو واحد صنعتی در اسلام‌آباد غرب به زودی برطرف می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: احد جلیلیان اظهار داشت: در چند ماه گذشته در دو واحد صنایع آلاینده در اسلام‌آباد غرب به نوعی ضوابط و معیارهای زیست محیطی رعایت نشده بود که در قالب اخطاریه و ارائه راهکار و پیشنهاد نتیجه داد.

وی عنوان کرد: این دو واحد شامل خمیرمایه و فروآلیاژ اسلام‌آباد غرب بود که برای تجهیز سیستم تصفیه و فیلتراسیون اقدام کردند و این تجهیزات در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

جلیلیان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ واحد فعال در استان وجود دارد که با پایش‌های زیست محیطی رصد می‌شود گفت: عمده این صنایع استانداردها را رعایت می‌کنند و چنانچه تعهدات انجام نشود ضمن ارائه راهکار درخواست می‌شود براساس قانون نسبت به بهسازی سیستم خود اقدام کنند و تاکنون نیز نتیجه بخش بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: واحدهایی که ضوابط زیست محیطی را رعایت کنند هر ساله به عنوان صنعت سبز معرفی می‌شوند و سیمان سامان، پالایشگاه کرمانشاه و پتروشیمی از جمله این صنایع هستند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال سازمان محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه است بیان کرد: حفاظت از محیط زیست باید براساس دیدگاه‌ها و مشارکت مردم باشد و آموزش‌ها برای صنایع و همچنین آموزش‌های محلی در دستور کار قرار گرفته است.

جلیلیان گفت: واحدهای صنعتی در صورت رعایت استانداردهای محیط زیست از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و برای دریافت اعتبارات به صندوق ملی معرفی می‌شوند و هدف این است که به سمتی حرکت کنیم که خود را در مقابل محیط زیست مکلف بدانیم.

وی با بیان اینکه رودخانه قره‌سو از دیگر معضلات شهر کرمانشاه است که متولی ساماندهی آن شهرداری، آب منطقه‌ای و آبفا است افزود: محیط زیست اعتباری در این زمینه ندارد و اوضاع این رودخانه امسال نیز به دلیل تنش ابی اوضاع بدتر شده زیرا اگر آب جریان داشت خودپالایی انجام می شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: یک سوم فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه و مابقی در این رودخانه تخلیه می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.