دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند به مدرسه نروند
12 مهر 1401 - 12:14
بازدید 261
5
مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: والدین از حضور دانش‌آموزان دارای علائم سرماخوردگی در مدارس جلوگیری کنند.
منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش گفتمان: فاطمه بختیاری با تاکید بر اینکه دانش آموزان در مدارس باید از بطری آب شخصی استفاده کنند و بهداشت فردی را رعایت کنند، اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس، شیوه‌نامه‌های جدید بهداشتی اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه تزریق دو دز واکسن کرونا برای افراد ۵ تا ۱۸ سال ضروری است، تصریح کرد: دانش‌آموزان در مدارس باید حتما از ماسک استفاده کنند و کلاس‌های درس مجهز به فن مکانیکی یا تهویه مناسب باشد.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، با اشاره به اینکه در فصل سرما شیوع بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا تشدید می‌شود، عنوان کرد: دانش‌آموزان در صورت ابتلا به علائمی مانند بدن درد، بی‌حالی، تب، لرز، تهوع و استفراغ، به مراقب سلامت مدرسه اطلاع دهند.

بختیاری با تاکید بر اینکه شست‌و‌شوی صحیح دست‌ها مهم‌ترین سد دفاعی در برابر ابتلا به بیماری‌های واگیردار است، اظهار داشت: باید به بچه‌ها آموزش دهیم‌ که هنگام سرفه و عطسه، با دستمال بینی خود را بپوشانند و فاصله فیزیکی مناسب و ایمن را با دیگران رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو از فعالیت بوفه‌های مدارس خبر داد و گفت: امسال طبق دستورالعمل اجازه فعالیت به بوفه‌ها داده شده و طبق آیین‌نامه مرتبط مجاز به ارائه خدمات هستند.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه عرضه خوراکی‌های غیربهداشتی، فله‌ای و مضر در بوفه مدارس ممنوع است، اظهار داشت: باید از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ خانگی خودداری شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید از خرید مواد غذایی فروشندگان دوره‌گرد و سیار خودداری کنند، تصریح کرد: از مصرف آب هویج و آب سایر میوه و سبزیجات در خارج از منزل خودداری شود.

وی با بیان اینکه والدین باید میان وعده سالم به صورت بسته‌بندی روزانه برای فرزندانشان تهیه کنند، عنوان کرد: میوه‌ها پس از شست‌و‌شوی بهداشتی و گندزدایی برای استفاده دانش‌آموزان، باید پوست گرفته و در ظروف در بسته قرار گیرد.

مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: بیماری منتقله از آب و غذا می‌تواند از طریق دست‌های آلوده، مواد غذایی آلوده و تماس با مواد دفعی بیمار، به دیگران منتقل شود./تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.