اسکله بندر تجاری اروند کنار بهمن‌ماه افتتاح می‌شود
13 مهر 1401 - 17:27
بازدید 172
7
ساخت اسکله یک هزارتنی بندر تجاری اروندکنار با ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش گفتمان به نقل از روابط عمومی بخشداری آبادان، بخشدار اروندکنار آبادان اظهار داشت: ساخت اسکله یک هزارتنی بندر تجاری اروندکنار با ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

صادق جلالی گفت:ساخت عرشه اسکله در مراحل پایانی است و منتظر نصب ضربه‌گیر هستیم تا شناورهای تجاری توانایی پهلوگیری داشته باشند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی این اسکله بهمن امسال بهره برداری خواهد شد و در صورت نصب ضربه‌گیرها امکان بهره‌برداری زودتر از این اسکله فراهم خواهد شد.

جلالی گفت: عملیات اجرایی احداث اسکله هزار تنی بندر اروند کنار شامل احداث اسکله به طول حدود ۱۲۰ متر و عرض حدود ۲۵ متر و پل دسترسی آن طول حدود ۱۱۰ متر و عرض ۱۱ متر است.

وی ادامه داد: برای پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا لایروبی اطراف اسکله تجاری نیز در دستور کار قرار گرفته است و توسعه فضای نگهداری کالا از طریق احداث سه باب انبار سرپوشیده در حال اجرا است.

بخشدار اروندکنار با تاکید بر تامین معیشت و توجه به اشتغال در نوارمرزی با استفاده از ظرفیت‌های صادرات و واردات کالا در بنادر ساحلی خوزستان افزود:دولت در تلاش است بیش از پیش از ظرفیت‌ موجود در بنادر برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی مناطق ساحلی و مرزی استفاده کند.

وی گفت: بندرتجاری اروندکنار نزدیک ترین بندر به شهر فاو عراق و کشور کویت در دهانه اروندرود قرار دارد و بهره برداری از این اسکله علاوه بر ایجاد ظرفیت سرمایه‌گذاری نقش مهمی در اشتغال و ماندگاری اهالی در منطقه خواهد داشت.

بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید. بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی در اروندکنار فعالیت دارند.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و در کرانه شرقی اروندرود واقع شده و ۵۰۰ متر با شهر بندری فاو عراق فاصله دارد.

حدود ۱۵ هزار نفر در شهر بندری اروندکنار زندگی می‌کنند و معیشت بیشتر اهالی منطقه ازطریق صید و صیادی تامین می‌شود./تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.