زنگ ورزش در مدارس کرمانشاه امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود
14 مهر 1401 - 9:39
بازدید 200
4
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کرمانشاه: معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از سه سال کرونا، امسال مدارس به طور کامل حضوری بازگشایی شد، گفت: در راستای کنترل اضافه وزن، تحرک بدنی و سلامت دانش‌آموزان امسال زنگ‌های ورزش و تربیت‌بدنی با اهمیت و حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: « علی امرایی » افزود: توجه به سلامت جسمانی دانش آموزان از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین است.

وی مهمترین هدف از برگزاری کلاس‌های ورزشی در کنار تندرستی و سلامت بچه ها؛ ایجاد پویایی، نشاط و شادابی نزد دانش آموزان عنوان کرد و گفت: به همین خاطر اجرای مطلوب برنامه‌های ورزشی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش استان کرمانشاه است که با جدیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزی دوباره به منظور افزایش انگیزه و سلامت و روحیه دانش آموزان در سطوح مختلف مدارس، شهرستان، استان تا مرحله کشوری که تابستان برگزار می‌شود، راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین به منظور ارتقا سلامت دانش آموزان استان گفت: با هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی به منظور حفظ سلامت دانش آموزان ویتامین‌های مهم “D”و آهن در قالب طرح مکمل یار بین آنها توزیع می‌شود.

هزار و ۲۰۰ معلم ورزشی در مدارس کرمانشاه مشغول به تدریس هستند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ معلم در مدارس استان کرمانشاه تدریس می‌کنند و همچنین ۱۲۰ نفر در راستای مراقبت بهداشتی که بر سلامت فردی، گروهی، محیطی مدرسه، دهان و دندان، رعایت پروتکل ها و بهداشت در مدارس استان نظارت دارند.

امرایی از مهمترین دستورالعمل‌های مراقبت از سلامت دانش آموزان را رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند داشتن تهویه کلاس یا اینکه در و پنجره ها باز باشد (جریان هوا آزاد باشد)، یا اینکه فروش موادی غذایی مانند میوه و سبزی که منتقل کننده ویروس‌اند در بوفه مدرسه ممنوع است، یا  اینکه بوفه ها حتما باید غذای سالم بفروشند و بر خوراکی هایی که فروخته می فروشند، نظارت شود که غیر سالم نباشند.

وی اضافه کرد: در مدارسی که مراقب بهداشت مستقر نیست، مدیر و معاون مدرسه مسئول نظارت بر رعایت نکات بهداشتی مدرسه و دانش آموزان هستند.

امرایی در پایان همچنین از والدین دانش آموزان خواست برای دانش آموز غذا و لقمه های سالم مانند نان و پنیر گردو، یا تخم مرغ که یک غذای کامل از نظر ویتامین است بگذارند و یا سبزی و میوه برای بچه ها بگذارند و آنها را از خوردن چیپس، پفک بر حذر دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان از والدین دانش آموزان خواست در کارهای مدرسه مشارکت فعال داشته باشند و مستمر به درس و مدرسه بچه ها سر بزنند، تا هم بر روند کار مدرسه نظارت داشته باشند و هم کمک کننده مدرسه باشند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم ، ۱۵ هزار کلاس درس و نزدیک چهار هزار مدرسه دارد./ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.