دریافت سند مالکیت ۷۵ درصد اماکن روستایی شهرستان ملایر
24 مهر 1401 - 12:55
بازدید 87
1
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر با بیان اینکه ۷۵ درصد از اماکن روستایی ملایر صاحب سند مالکیت شدند گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۷۰۰ سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «داود سوری» اظهار داشت: به دلیل اوقافی بودن زمین‌ها در ۵۰ روستای شهرستان ملایر و پرداخت مبلغ بالایی پذیره از سوی روستاییان، مالکان تمایلی به صدور سند مالکیت ندارند.

وی با اشاره به اینکه روستاییان می‌توانند از اسناد مالکیت به عنوان ضامن تسهیلات مسکن روستایی نیز استفاده کنند، بیان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که در سطح ملی و استانی در راستای تسهیل‌گری و توافق اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با روستاییان منعقد شده است، طی ۲ سال آینده تمامی مساکن روستایی شهرستان ملایر صاحب سند مالکیت می‌شوند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر با اشاره به آغاز طرح نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴، افزود: از آغاز اجرای طرح تاکنون، از حدود ۲۶ هزار واحد مسکن روستایی در این شهرستان، ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

سوری ادامه داد: شاخص مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی در شهرستان ملایر ۷۳ درصد است که از شاخص کشوری با ۵۴ درصد، بالاتر است.

به گفته وی گرانی مصالح یکی از موانع موجود روستاییان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که امیدواریم با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان و قرار گرفتن در جنوب استان و در مجاورت گسل زلزله به ویژه روستاهای هم‌مرز با نهاوند، میزان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر خواستار آسان‌سازی هرچه بیشتر تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سوی بانک‌های عامل شد و یادآور شد: هفته دولت امسال ۱۷۴ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی و تحویل متقاضیان شد.

سوری درباره طرح هادی و بهسازی روستایی نیز اظهار داشت: بازنگری طرح هادی ۲۰ روستا از محل اعتبارات سال گذشته انجام شده و بازنگری طرح هادی ۳۷ روستای این شهرستان نیز در صورت تخصیص اعتبار از محل اعتبارات امسال انجام می‌شود.

وی گفت: از ۲۰۴ روستای دارای سکنه در این شهرستان، تاکنون در ۱۳۰ روستا طرح هادی و بهسازی محیط روستایی همچون جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر یادآور شد: از ۱۳۰ روستا، تاکنون فاز اول طرح هادی ۹۴ روستا به اتمام رسیده و مابقی روستاها نیمه‌تمام است.

سوری بیان کرد: سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای ملایر اختصاص یافت که ۱۲ میلیارد تومان آن برای جدول‌سازی و زیرسازی روستاها هزینه شده است و ۲۳ میلیارد تومان مابقی نیز برای تکمیل فاز اول و بهره‌برداری از طرح بهسازی و آسفالت ۱۵ روستا در هفته دولت هزینه شد.

به گفته وی علاوه بر این اعتبارات، ۱۲ میلیارد تومان سهمیه قیر رایگان از محل اعتبارات نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و کمیته‌ برنامه‌ریزی این شهرستان به صورت کامل جذب و برای آسفالت معابر روستایی هزینه شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۶۰ پروژه از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی، اعتبارات ملی و اعتبارات در اختیار نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی طی سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

سوری با بیان اینکه بنیاد مسکن از زمان تاسیس، فعالیت‌های خود را با عنوان حساب ۱۰۰ امام راحل آغاز کرد، افزود: همه ساله با اعلام مقدار مبلغ واریز شده به این حساب هم در استان‌ها و هم شهرستان‌ها، پروژه‌هایی تعریف می‌شود که واریزی‌ها به این حساب در شهرستان ملایر محدود است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته از مبالغ واریز شده به این حساب، سالانه به حدود ۵۰۰ خانواده روستایی در این شهرستان، تسهیلاتی در قالب ودیعه مسکن به صورت بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام(ره) پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر اظهار داشت: در حال حاضر برای هر واحد مسکونی مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به روستاییانی که برای تکمیل مسکن روستایی خود مشکل دارند، پرداخت و به مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید تسهیلاتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲۰۴ روستای دارای سکنه و ۲۶ هزار واحد مسکونی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.