بنیاد مسکن کردستان ۲۴۱۱ واحد مسکن ملی را در دست ساخت دارد
25 مهر 1401 - 11:37
بازدید 364
3
مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: سه هزار و ۲۶۸ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان به بنیاد مسکن معرفی شده اند که برای ۲ هزار و ۴۱۱ نفر آنها زمین تامین شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: سعید رسولی اظهار داشت: در قانون جهش تولید، بنیاد مسکن به عنوان کارگزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر۱۰۰ هزار نفر جمعیت تعیین و کارهای خوبی در استان برای پیشبرد این طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود متقاضیانی که زمین برای آنها تامین شده بتوانند سال آینده در خانه های خود ساکن شوند، افزود: زمان تحویل این خانه ها بستگی به مشارکت خود مردم دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان با بیان اینکه از تعداد سه هزار و ۲۶۸ نفر تنها برای ۸۵۷ نفر هنوز زمین تامین نشده است، اضافه کرد: کار تامین زمین برای این تعداد در دست پیگیری است و تلاش می شود تا هرچه زودتر عملیات اجرایی این طرح ها نیز آغاز شود.

رسولی افزود: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای  قروه، دهگلان، دیواندره، کامیاران و بیجار اجرایی شده که واحدهای مسکونی در دست اقدام در این شهرها ۳۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۳ واحد از این تعداد در قروه و دیواندره به بهره برداری رسیده و متقاضیان در آن ساکن شده اند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یکی از مشکلاتی که بر سر راه اجرای این طرح در قروه وجود داشت، مشکل زمین بود که اجرای طرح حدود سه سال درگیر آن بود و هفته قبل این مشکل مرتفع شد.

رسولی ادامه داد: این زمین برای ۷۱۲ نفر از متقاضیان قروه اختصاص یافته و مراحل کلنگ زنی، تکفیک زمین و طراحی پروژه آن آغاز  شد و متقاضایان بصورت قرعه کشی تعیین می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یادآور شد: در سنندج هم  ۲۰۰ واحد نهضت ملی در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که از طرح های پیشران در حوزه نهضت ملی مسکن است.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح در سنندج را ۳۵ درصد اعلام و تاکید کرد: آمادگی لازم داریم تا طرح هایی را که زمین آن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و بالای این تعداد جمعیت، تامین  شده، اجرایی کنیم.

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و مطابق آخرین تغییرات، سهم استان کردستان در قالب طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.