لیگ دسته اول فوتبال کشور؛ نگاه مدعیان به لغزش همسایه‌ها
26 مهر 1401 - 11:37
بازدید 69
2
هفته نهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان در حالی عصر امروز /سه شنبه/ در شهرهای مختلف کشور آغاز می‌شود که مدعیان بالانشین جدول در اندیشه تداوم موفقیت و رسیدن به جایگاه بهتر هستند.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: در بازی‌های عصر امروز تیم‌های امیدوحدت خراسان، خوشه طلایی ساوه، چادرملو اردکان، شمس آذرقزوین و چوکا تالش به ترتیب میزبان مس شهربابک، شهرداری همدان، ون پارس اصفهان، سایپا تهران و فجرسپاسی شیراز هستند.

فردا چهارشنبه نیز در ادامه این رقابت‌ها تیم آرمان گهرسیرجان میزبان شهرداری آستارا خواهد بود و استقلال خوزستان از پارس جنوبی جم پذیرایی می‌کند.

دیدار ۲ تیم خلیج فارس ماهشهر و خیبر خرم آباد نیز با اعلام سازمان لیگ فوتبال کشور لغو و پرونده این مسابقه برای تصمیم گیری به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع شد.

نبرد سایپا مقابل هجومی‌ترین تیم لیگ یک

تیم سایپا با سرمربیگری محمود فکری در شرایطی به مصاف شمس آذر قزوین صدرنشین لیگ یک می‌رود که به خوبی از دشواری این بازی واقف است.

خودروسازان هفته قبل با سپری شدن محرومیت محمود فکری و بازگشت به نیمکت مربیگری، توانستند برد ارزشمند یک بر صفر را برابر ون پاس کسب کنند تا با ۱۲ امتیاز در رده هفتم جدول قرار بگیرند.

حالا این تیم در آزمونی بسیار دشوار باید به مصاف تیمی برود که در تمامی دیدارهای خانگی خود به پیروزی رسیده و بهترین خط حمله لیگ را همراه با فجرسپاسی شیراز تا به اینجا در اختیار دارد.

شمس آذر قزوین با سعید دقیقی سرمربی بومی خود در هفت بازی ۱۷ گل را وارد دروازه حریفان کرده و از این حیث هجومی‌ترین تیم لیگ یک است.

نماینده قزوین در صورت برتری در مقابل سایپا می‌تواند به صدرنشینی خود ادامه بدهد اما تساوی یا شکست در این دیدار، امکان از دست دادن صدر جدول را متحمل می‌سازد.

شاگردان محمود فکری هم اگر در این بازی به برد برسند، احتمال صعود چند پله‌ای را در جدول خواهند داشت.

دیدار تیم‌های شمس آذر و سایپا امروز سه شنبه از ساعت ۱۵: ۱۵ برگزار می‌شود.

نیم نگاه فجرسپاسی به صدرجدول

اگرچه فجری‌ها وداع زودهنگام با لیگ برتر فوتبال کشور داشتند اما همچنان با امید فراوان به بازگشت به این سطح تلاش می‌کنند.

نماینده شیراز همچنان به نوار بازی‌های بدون شکست خود ادامه می‌دهند و هم اکنون با چهار برد و چهار تساوی و ۱۶ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند.

این تیم با سرمربیگری مهدی رجب زاده انگیزه فراوان برای تصاحب صدرجدول دارند و به دنبال لغزش شمس آذر صدرنشین هستند.

آن‌ها هفته قبل بازی تمرینی را مقابل وحدت خراسان داشتند و با ۱۱ گل به پیروزی ارزشمند دست یافتند و حالا با انگیزه مضاعف راهی گیلان شده‌اند.

در مقابل تیم چوکا با حسن اشجاری هفته قبل مقابل شهرداری همدان متحمل شکست سنگین سه بر صفر شد تا موقعیت این تیم در انتهای جدول متزلزل باشد.

اشجاری می‌کوشد تا به کسب سه امتیاز بازی مقابل فجر به ناکامی‌های تیمش پایان داده و حداقل چند پله در جدول صعود کنند.

پیکار تیم‌های چوکا و فجر امروز سه شنبه از ساعت ۱۵: ۳۰ برگزار خواهد شد.

مصاف بحران زده‌های مالی در بابل

استقلال ملاثانی اگرچه تا پایان هفته هشتم لیگ یک عملکرد درخشانی را به ثبت رسانده و با ۱۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم فجرسپاسی شیراز در رده سوم جدول قرار دارد.

شاگردان «ابراهیم اشکش» همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی در روزهای گذشته بازیکنان به اعتصاب هم پرداختند اما در نهایت حاضر به عزیمت به بابل شدند.

این تیم هفته قبل برابر خوشه طلایی ساوه بسیار خوش شانس بود که از شکست خانگی گریخت تا همچنان جزو تیم‌های بدون باخت لیگ یک باشد.

آبی‌های جنوب به خوبی می‌دانند پیروزی در این مسابقه شاید صدرنشینی را به آن‌ها هدیه کند،در آن سوی میدان دریا بابل میزبان استقلالی‌ها است که در هفته‌های اخیر با وحید بیاتلو نتایج خوبی کسب کرده و همچنان انگیزه تداوم موفقیت در بازی‌های باقی مانده را دارند.

البته این تیم هم با مشکلات مالی مواجه است اما می‌کوشد با برد در این دیدار رتبه خود را تک رقمی کنند.

بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و دریا بابل امروز سه شنبه از ساعت ۳۰: ۱۶ برگزار خواهد شد.

شهرداری در اندیشه تداوم برد

تیم شهرداری همدان با احمد جمشیدیان سرمربی بومی خود تا به اینجا راضی کننده ظاهر شده و توانسته همچنان در جمع مدعیان جدول باقی بماند.

شاگردان جمشیدیان هفته قبل مقابل چوکا تالش به برد پرگل سه بر صفر دست یافتند تا با ۱۴ امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرند و حالا آن‌ها نیز داعیه صدرنشینی دارند.

ناکامی تیم‌های بالانشین بهترین فرصت برای شهرداری همدان است تا در صورت برد مقابل خوشه طلایی ساوه جایگاه خود را ارتقا بدهد.

تیم خوشه طلایی نیز هفته گذشته با بدشانسی محض نتوانست مقابل استقلال ملاثانی در حفظ پیروزی خود دوام بیاورد و در دقایق پایانی پیروزی را با تساوی تغییر داد.

نکته جالب توجه اینکه همچنان سرمربی این تیم مشخص نشده و و امسال به صورت چرخشی محل برگزاری مسابقات این تیم مدام تغییر می‌کند و حالا باید در اراک به مصاف شهرداری برود.

بازی تیم‌های خوشه طلایی و شهرداری همدان روز سه شنبه از ساعت ۱۵: ۱۵ انجام می‌شود.

عبور از وحدت پایان نوار ناکامی‌های مس شهر بابک

مسی‌ها این هفته مهمان امید وحدت خراسان هستند و این بازی بر روی کاغذ برد پرگل دیگر را برای حریف مشهدی پیش بینی می‌کند.

نماینده خراسان به هیچ عنوان در قامت پدیده لیگ برتری ظاهر نشده و این روزها رکوردار دریافت گل در لیگ یک فوتبال کشور است.

آن‌ها در هشت هفته اخیر ۴۳ گل دریافت کرده‌اند و حتی یکبار هم موفق به گلزنی نشده‌اند ضمن اینکه هشت باخت در کارنامه این تیم ثبت شده است.

بنابراین این بازی برای مس شهربابک نمی‌تواند دردسرساز باشد و شاگردان وحید رضایی می‌توانند پس از هفته‌ها نبردن، این بازی را با برد پرگل به کام خود شیرین کنند.

مس در صورت برد در این دیدار این فرصت را دارند تا در جدول از جایگاه دوازدهمی خود خارج شوند.

بازی تیم‌های امید وحدت و مس شهر بابک روز سه شنبه از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود.

تازه واردها به دنبال فرار از انتهای جدول

سه امتیاز دیدار تیم‌های چادرملو اردکان و ون پارس اصفهان برای هر ۲ تیم حایز اهمیت است و در صورت برد می‌توانند شرایط خود را بهبود ببخشند.

چادرملو به عنوان نماینده استان یزد با سعید اخباری تنها به یک برد رسیده‌اند و با پنج تساوی و ۲ شکست در رتبه سیزدهم جدول ایستاده‌اند.

برد در بازی این هفته می‌تواند شانس آن‌ها برای رسیدن به میانه‌های جدول را افزایش بدهد و باید دید این تیم در بازی خانگی امروز به چه نتیجه‌ای دست خواهد یافت.

ون پارس اصفهان هم نخستین بار تجربه حضور در لیگ یک را تجربه می‌کند و حالا با تغییر در سرمربی خود امید دارند با مجتبی توتونی از شرایط قعرنشینی خارج شوند.

این تیم که بقا در لیگ یک را هدفگذاری کرده؛ تا به اینجا با یک برد، ۲ تساوی و پنج شکست در رده هفدهم جدول ۱۸ تیمی مسابقات قرار گرفته و هم اکنون گزینه سقوط محسوب می‌شود.

مدیران نماینده اصفهان به هیچ عنوان دوست ندارند باردیگر به لیگ ۲ بازگردند و تلاش می‌کنند با تقویت تیم خود، شرایط را تغییر بدهند.

چادرملو و ون پارس امروز سه شنبه و از ساعت ۱۵: ۱۵ مقام یکدیگر قرار می‌گیرند.

جدال حساس همسایه‌های میانه جدول

تیم‌های استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم یکی از دیدارهای حساس بین همسایه‌های میانه جدول لیگ یک خواهد بود.

استقلالی‌ها در شرایط میزبان پارس جنوبی هستند که تاکنون موفق به پیروزی در بازی خانگی نشده‌اند و همین مساله موجب شده تا با ۱۰ امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار بگیرند.

تیمی که با هفت تساوی و تنها یک برد رکوردار مساوی در لیگ است و نکته جالب توجه اینکه شاگردان سیروس پورموسوی جزو تیم‌های بدون باخت مسابقات هستند.

پارس جنوبی جم هم با ایمان رزاقی راد سرمربی خود این روزها با انتقادهای گسترده مواجه هستند و هفته قبل هم در خانه مقابل آرمان گهرسیرجان متحمل شکست شدند تا با ۱۲ امتیاز در رتبه نهم جدول جای بگیرند.

نماینده استان بوشهر در این بازی محکوم به برد هستند تا بتوانند به آرامش نسبی در مقابل انبوه انتقادها برسند و با امید بیشتری بازی‌های آینده را برگزار کنند.

نبرد تیم‌های استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم روز چهارشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می‌شود.

مصاف دشوار شهرداری آستارا در سیرجان

شهرداری آستارا این هفته بازی سختی مقابل آرمان گهرسیرجان دارد به خصوص اینکه در هفته‌های گذشته موفق به برد نشده و در انتهای جدول شرایط سختی را سپری می‌کند.

شاگردان قربانی هفته قبل نیز در بازی خانگی مقابل استقلال خوزستان به تساوی بدون گل رسیدند تا با هفت امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار بگیرند.

آن‌ها می‌کوشند تا با کسب حداکثر امتیاز در دیدارهای باقی مانده به منطقه امن لیگ یک برسند.

اما آرمان گهرسیرجان با قاسم شهبا همواره جزو تیم‌های مدعی لیگ یک بوده و هفته قبل نیز با برد ارزشمند برابر پارس جم توانست همچنان در جمع مدعیان باقی بماند.

آن‌ها فصل جدید را با بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و خروج از مهره کلیدی خود شروع کردند اما با ۱۳ امتیاز و قرار گرفتن در رده پنجم جدول امیدوار به صعود به رتبه‌های بالاتر هستند.

برد مقابل شهرداری آستارا می‌تواند این امید را برای آن‌ها به واقعیت تبدیل کند و چه بسا در صف سه تیم برتر جدول قرار بگیرند.

دیدار تیم‌های آرمان گهر و شهرداری آستارا روز چهارشنبه از ساعت ۱۵ شروع خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.