نخستین باران پاییزی شهروندان کرمانشاهی را خوشحال کرد
30 مهر 1401 - 10:09
بازدید 64
3
بارش نخستین باران پاییزی که از صبح امروز، شنبه شهر کرمانشاه را فراگرفت موجب خوشحالی فراوان مردم این شهر شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: بارش باران این نعمت الهی هرچند زیاد ادامه نداشت ولی موجی از خوشحالی و شادی را در میان شهروندان به وجود آورده و کشاورزان و روستاییان را به سالی پرباران امیدوار کرد.

بارش باران که با وزش باد نیز همراه بود همچنین غبار را از چهره شهر زدوده و شادابی و طراوات خاصی در آخرن روز از نخستین ماه پاییز به این خطه بخشید.

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه گفت: ورود امواج ناپایدار به منطقه علاوه بر ابرناکی آسمان موجب بروز رگبارهای پراکنده باران عمدتاً در مناطق شمال و شمال غرب استان شده است.

«سعید قاسمی» افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، جو منطقه تا روز یکشنبه هفته آینده، به تناوب تحت تاثیر این امواج ناپایدار قرار می‌گیرد و این شرایط، در بعضی ساعات همراه با وزش باد و گردوخاک محلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: این شرایط ممکن است طی ساعاتی از اواخر وقت امروز، با نفوذ غبار به نسبت رقیق به جو نواحی مرزی نیز همراه گردد.

قاسمی یادآور شد: وقوع رگبارهای پراکنده باران تا صبح یکشنبه چندان دور از انتظار نبوده و دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه به طور نسبتاً محسوسی کاهش پیدا می کند.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: در شبانه روز گذشته شهرهای کنگاور، اسلام اباد غرب و سنقر با هشت درجه خنکترین و قصرشیرین با ۳۲ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند.

وی بیان کرد: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه بین ۲۹ تا ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.