آزادسازی اراضی برای مسکن‌سازی انبوه از نیازهای چهارمحال و بختیاری است
01 آبان 1401 - 23:56
بازدید 66
2
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجا که ۸۰ درصد این استان کوهستانی است و با محدودیت زمین روبرو هستیم می‌طلبد تا با آزادسازی اراضی گام مهمی در انبوه‌سازی مسکن برداشته شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: غلامعلی حیدری روز یکشنبه در دیدار با معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: این استان از یک محرومیت تاریخی رنج می‌برد و دارای نرخ بالای بیکاری است و همین موضوع در مهاجرت مردم به دیگر استان‌ها و شکل‌گیری پدیده حاشیه‌نشینی موثر است از همین رو انتظار می‌رود زمینه‌های ماندگاری مردم در استان از جمله تامین مسکن فراهم شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای استان تسهیل و تسریع در صدور اسناد روستایی است چرا که بخش زیادی از تسهیلاتی که به مناطق روستایی اختصاص داده می‌شود را به سبب نداشتن سند نمی‌توان جذب کرد از همین رو صدور سند روستایی می‌تواند در جذب تسهیلات اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در استان موثر واقع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: روستاها کانون تولید به شمار می‌روند و اگر بتوانیم اشتغال پایدار در این مناطق ایجاد کنیم دستاوردهای مهمی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاصل می‌شود.

حیدری همچنین به اقدامات دولت سیزدهم در این استان اشاره کرد و گفت: در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان برنامه‌های قابل توجهی برای استان تصویب شد و علاوه‌بر آن در هفته دولت طرح‌های عمرانی امیدآفرینی در استان به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های راکد سال‌های گذشته در دولت سیزدهم فعال شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۴۲ شهر و ۹۷۵ روستای دارای سکنه است که از مجموع روستاها تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.