سرانه ورزشی روستایی کهگیلویه وبویراحمد به یک مترمربع رسید
02 آبان 1401 - 0:00
بازدید 96
3
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت :سرانه فضای ورزشی مناطق روستایی در استان از ۹۹ سانتی‌متر مربع به یک متر و یک صدم متر مربع در دولت سیزدهم افزایش یافته است .
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: عین الله دهقان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح زمین چمن مصنوعی شهرک اکبرآباد دهدشت افزود: هفته تربیت بدنی هشت طرح ورزشی در مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد  به بهره برداری می رسد .

وی ادامه داد برای اجرای این تعداد طرح با مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع ، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و  هدایای خاص وزارت نفت  هزینه شده است.

وی تصریح کرد دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به توسعه ورزش در مناطق روستایی دارد و به همین دلیل با هدف محرومیت زدایی و توسعه ورزش روستایی تمامی این طرح ها در مناطق روستایی افتتاح می شود.

دهقان گفت:  چمن مصنوعی شهرک اکبرآباد شهرستان کهگیلویه در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع  با یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان اعتبار از محل تامین اعتبار هدایای خاص شرکت ملی نفت ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته شد.

۱۲هزار ورزشکار سازماندهی شده روستایی در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند.

براساس آمار اداره کل ورزش و جوانان ، هم اکنون ۲۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در مناطق مختلف این استان فعال هستند . ۴۶ درصد از ورزشکاران سازمان یافته این استان معادل ۱۱ هزار نفر را بانوان  تشکیل می دهند.

۱۱۳ پروژه عمرانی ورزش در مناطق مختلف این استان در دست اجراست که تکمیل این طرح های ورزشی نقش مهمی در رشد و توسعه ورزش این استان خواهد داشت.

طرح های ورزشی هتل ورزش و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری  شهر یاسوج هم اکنون با محدودیت منابع مالی مواجه هستند و تکمیل این طرح ها زمینه توسعه ورزش استان فراهم می کند.

بیش از ۴۰۱ هیات ورزشی شهرستانی و ۴۸ هیات روستایی  در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.