رئیس اتاق بازرگانی همدان: مجلس به جای استیضاح وزیر صمت روی تفکیک وزارتخانه تمرکز کند
03 آبان 1401 - 11:50
بازدید 88
4
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان پیشنهاد داد که مجلس یک بار برای همیشه و به جای استیضاح وزیر صمت موضوع تفکیک این وارتخانه با این حجم کارهای سنگین و البته غیرمرتبط را دنبال و با جدیت در دستور کار قرار دهد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: علی اصغر زبردست افزود: استیضاح وزیر صمت کمکی به حل مشکلات انباشت شده وضعف های زیرساختی و بی نظمی های مالی در سیستم اقتصادی نمی کند و مجلس باید به جای این کار تمرکزش را روی مسایل کلان و ریشه ای در وضعیت اقتصادی و این وزارتخانه کند.

وی یادآور شد: مشکلات و مسایل ریشه ای و انباشت شده از سالیان متمادی بر پیکره اقتصاد و حوزه صمت را نباید به این وزیر و به این دولت گره زد.

زیردست یادآورشد: یکی از مسایل مهم و ریشه ای که باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دهند بحث تفکیک وزارتخانه صنعت و معدن و تشکیل وزارتخانه جدید بازرگانی است.

این عضو اتاق بازرگانی همدان تاکید کرد: بدون شک با تفکیک این وزارتخانه و تشکیل وزارت بازرگانی بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

وی گفت: برخی مشکلات اقتصادی یا افزایش تورم که ناشی ازنوسان های قیمت دلار و ارزاست ارتباطی با وزیر صمت ندارد و به تبع وزارت اقتصادی و دارایی و یا بانک مرکزی مسوولیت مستقیم در این زمینه هستند و آنها باید پاسخگو باشند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان یادآور شد: ما برغم نقدهایی که به این وزیر داریم اما فاطمی امین حدود یک سال است که کارش را شروع کرده و وی عملکرد و کارهای برجسته و مثبتی انجام داده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مثبت فاطمی امین گماشتن نیروهای جوان در برخی معاونت ها و حوزه های زیرمجموعه وزارت صمت است که با توجه به سیاست دولت سیزدهم و رویکرد جدید حاکمیت می تواند جزو تدابیر و کارهای خوب این وزیر هم محسوب شود.

هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.