۲۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر لرستان پرداخت شد
03 آبان 1401 - 19:21
بازدید 99
4
مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی امسال در راستای تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر این استان پرداخت شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: هوشنگ نورمحمدی اظهار کرد: عشایر استان شامل ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه هستند و با ۸۳ هزار و ۷۳۹ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار، جامعه عشایری لرستان را تشکیل می دهند و این استان از لحاظ جمعیت عشایری رتبه ششم کشور را دارا می باشد.

وی افزود: دولت اقدامات خوبی در راستای ماندگاری عشایر استان و افزایش بهره وری آنها انجام داده است از جمله اینکه سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر این استان پرداخت شد همچنین اعتبارات مورد نیاز جهت تامین آب مناطق عشایری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان بیان کرد: ۲۳ هزار متر لوله در اندازه های مختلف جهت تامین آب شرب مورد نیاز بین عشایر لرستان توزیع شد، همچنین ۱۱ کامیون تانکر ۱۲ هزار لیتری در مناطق ییلاقی و قشلاقی این استان آبرسانی می کنند.

وی ادامه داد: برای حفاظت جنگل و مراتع همچنین جلوگیری از قطع درختان نیز هرساله اعتباراتی به منظور احداث جایگاه نفت و گاز در نظر گرفته می شود و علاوه بر این تانکرهای ۶ و ۱۲ هزار لیتری به عنوان منبع ذخیره نفت احداث خواهد شد.

نورمحمدی اضافه کرد: سال گذشته ۵۴ میلیارد تومان اعتبار در راستای مرمت و نگهداری جاده عشایری و تامین آب در لرستان هزینه شد همچنین حدود ۳۰۰خانوار عشایری استان همدان به مدت ۶ ماه کوچ پاییزه در پلدختر اتراق می‌کنند که خدمت رسانی به این قشر نیز انجام می شود.

بیشتر بخوانید:
استاندار لرستان: توانمندسازی عشایر یک از اولویت‌های دولت است
تزریق یکهزارمیلیارد تومان به طرح‌های اشتغال روستایی در سفر رییس جمهور به لرستان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.