اتمام حجت استاندار کرمانشاه با شرکت توسعه گردشگری استان
07 آبان 1401 - 11:25
بازدید 77
3
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه درآمدهای شرکت توسعه گردشگری استان باید در کرمانشاه و در راستای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های این حوزه مصرف شود، تاکید کرد: اگر مطالبات، برنامه‌ها و طرح‌های خواسته شده از شرکت توسعه گردشگری، اجرایی نشود به این شرکت اجازه ادامه فعالیت‌هایش را در استان نخواهیم داد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «بهمن امیری‌مقدم» در دیدار اعضای شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه، افزود: متاسفانه این شرکت گرفتار یک ضعف و سردرگمی در حوزه پیشبرد برنامه ها و پروژه ها و اداره مناسب اماکن تحت نظارت است و بازدهی مناسبی برای مردم ندارد.

وی با اشاره به بازدید سرزده خود از غار قوری قلعه روانسر اظهار کرد: مجموعه تاریخی قوری قلعه از وضعیت بسیار نابسامانی برخوردار است و محوطه این مجموعه، سرویس خدماتی و فضاسازی‌های داخل غار و سایر بخش ها شرایط مناسبی ندارد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در دنیا استفاده‌های بسیار مناسبی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری می‌کنند ولی متاسفانه در کرمانشاه اینگونه نیست.

امیری‌مقدم افزود: این مجموعه باید به توسعه گردشگری استان و افزایش نشاط و شادابی عمومی کمک کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور برای توسعه حوزه گردشگری، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه گرفته ایم که با استفاده صحیح از آن بسیاری می توان از برنامه‌ها را انجام داد.

به گفته امیری مقدم، درآمدهای شرکت توسعه گردشگری باید در استان و در راستای اجرای برنامه ها و پروژه های این حوزه مصرف شود.

وی گفت: این شرکت باید با هماهنگی میراث فرهنگی استان یک برنامه ریزی مشترک برای توسعه گردشگری کرمانشاه در حوزه های مختلف و اجرای پروژه های تفریحی بزرگ مانند شهربازی انجام دهد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: کمپ ها، مرکز اقامتی و گردشگری تحت نظارت شرکت توسعه گردشگری باید تعیین تکلیف و سپس ساماندهی شوند.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، ۲ هزار و ۲۰۰ اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.