سود کارمزد و جرائم تسهیلات کشاورزی و دامداری بخشیده می شود
10 آبان 1401 - 9:24
بازدید 1158
6
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از صدور دستور بخشودگی سود کارمزد و جرائم تسهیلات کشاورزی و دامداری خبر داد.
منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان: علی اکبر بسطامی در دیدار فرخ‌نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی، از موافقت این بانک با بخشودگی سود کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی و دامداران خبر داد.

وی افزود: ماهیت بخش کشاورزی و دامداری به دلیل شرایط اقلیمی و حوادث طبیعی کشور هر ساله به نوعی دچار خسارت و آسیب می‌شود که در این راستا، دولت نسبت به استمهال وام‌های کشاورزی از محل بند خ ماده ۳۳ قانون که منجر به بخشودگی سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی و امهال آنها تا سه سال به منظور جبران بخشی از خسارت‌ها اقدام می‌کند.

نماینده ایلام در مجلس یازدهم تاکید کرد: اما امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده برای سال جدید در استان ایلام تمدید نشده است.

بسطامی ادامه داد: دولت بار مالی ناشی از خشکسالی (سود و کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان) را تضمین و تقبل ننموده است که دولت باید بانک‌های عامل را موظف کند ، ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دچار خشکسالی شده‌اند و سررسید اقساط آنان در سال ۱۴۰۱ است، اصل تسهیلات دریافتی را در صورت درخواست متقاضی تا حداکثر سه سال امهال نمایند.

وی یادآور شد: بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در خصوص جذب مبلغ سهم استان در قالب امهال بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه را اجرا کنند تا کشاورزان استان از امهال سه ساله وام دریافتی خود بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:
کشاورزی زیرساخت توسعه ایلام
دامداران و مرغداران با تهیه «دامدار کارت» تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کنند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.