تعیین ضرب‌الاجل برای جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در ملایر
10 آبان 1401 - 10:47
بازدید 79
3
توسط فرماندار ملایر انجام شد؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر برای جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این شهرستان ضرب‌الاجل تعیین کرد و گفت: هیچ کوتاهی در روند تحقق اشتغال در این شهرستان پذیرفته نیست.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: “سلمان اسماعیلی” روز دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اظهار داشت: در فرآیند ایجاد اشتغال در این شهرستان در سه حوزه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نظارت مشکلات جدی داریم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات در این سه حوزه باید به صورت جدی بررسی و رفع شود، افزود: نوع و رقم تسهیلات اشتغالزایی باید از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه به جامعه هدف اعلام شود و نسبت به مردم و جوانان با نگاه حل مشکل اشتغال، تعصب داشته باشیم.

فرماندار ویژه ملایر بانک‌ها را حلقه دوم اشتغال دانست و تاکید کرد: در این حلقه مشکل جدی داریم و برخی کارشناسان بانک‌ها در اعطای تسهیلات سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح‌ها برای ایجاد اشتغال به بانک معرفی شده، اما هنوز تسهیلات نگرفته‌اند، خواستار حل این مشکل در حوزه بانکی شد و ادامه داد: دلیل فاصله سهم ابلاغی تسهیلات اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید تا پایان آبان اعلام و آسیب‌شناسی شود.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: این اطلاعات باید ماهانه به روزرسانی شود و جلسات هر ماه تشکیل و با حضور مدیران و روسای بانک‌ها، تعداد طرح‌های معرفی شده، طرح‌هایی که مشمول پرداخت تسهیلات هستند و عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتب بررسی شود.

فرماندار ویژه ملایر گفت: کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بعدی این شهرستان تا پایان آبان، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، مدیران کل استانی و روسای بانک‌های استانی برگزار و وضعیت کنونی رسیدگی و پیگیری خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر نیز با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان مطلوب نیست، بیان کرد: سهمیه اشتغال امسال این شهرستان چهار هزار و ۲۲ نفر است که از این میزان یک‌هزار و ۳۲۳ اشتغال از ابتدای سال تاکنون ثبت در سامانه شده است.

“داریوش صفاری” افزود: در سفر رئیس جمهور به استان همدان، ۹۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این شهرستان در نظر گرفته شد که دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها موظف به جذب و پرداخت این تسهیلات هستند.

وی ادامه داد: ۹۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای اشتغال پایدار روستایی نزد بانک کارآفرین امید است که این اعتبار به صورت شناور است و باید مدیران دستگاه‌ها هر جه سریعتر نسبت به جذب این تسهیلات اقدام کنند.

صفاری گفت: در حوزه مشاغل خانگی نیز سهم تسهیلات برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان بیش از چهار میلیارد تومان، صنعت، معدن و تجارت حدود پنج میلیارد تومان و جهاد کشاورزی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که باید در جذب و تشکیل پرونده‌ها در زمان مقرر اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.