بیش از ۶ هزار نفر از روستاییان و عشایر کرمانشاه امسال زیرپوشش بیمه قرار گرفتند
11 آبان 1401 - 14:11
بازدید 139
4
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با اعلام اینکه در نیمه اول امسال ۶ هزار و ۲۷۴ نفر از روستاییان و عشایر استان زیرپوشش بیمه قرار گرفتند، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که آمار آن پنج هزار و ۱۰۵ نفر بود، ۲۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «محسن رشیدی‌اقدام» افزود: اکنون ۱۰۷ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه زیرپوشش این صندوق بیمه قرار دارند که چهار هزار نفر از آنها ماهیانه از این صندوق مستمری دریافت می کنند.

وی اقدام سن بازنشستگی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ۶۵ سال اعلام کرد و بیان داشت: افرادی که به سن بازنشستگی برسند و ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند، با ۲۰ سال سابقه یعنی پنج سال بیشتر بازنشسته می شوند.

رشیدی‌اقدام در ادامه از کسب رتبه سومی این صندوق در کشور برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: به همین خاطر مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان، عشایر کشور از «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه به خاطر زحمات و همکاری با اهدای لوحی تقدیر کرد.

۷۰ درصد حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را دولت پرداخت می کند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دولت به عنوان کار فرما این صندوق بیمه ای عمل می کند و  ۷۰ درصد حق بیمه بیمه شدگان را پرداخت می کند، گفت: بیمه شدگان فقط ۳۰ درصد حق بیمه را به صندوق می پردازند.

رشیدی‌اقدام حداقل پرداخت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ماهی ۵۰ هزار تومان و در سال ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: حداکثر حق پرداخت بیمه این صندوق ۱۲۰ هزار تومان در ماه و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال بسته به تمایل و توان مالی بیمه شدگان در نظر گرفته شده است.

وی حدقل سن عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ۱۸ سال و حداکثر را ۵۰ سال عنوان کرد.

سابقه بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قابل انتقال به سایر بیمه ها است

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: این صندوق در سه بخش ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت اعضا مستمری و ارائه خدمت می‌دهد و از آنجا که فرزندان افراد متوفی می‌توانند مستمری والدین خود را دریافت کنند، یک صندوق بیمه ای بین نسلی محسوب می‌شود.

رشیدی‌اقدام در ادامه یکی از مزایای دیگر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را امکان انتقال سابقه این بیمه به سایر بیمه ها مانند تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: کسانی که در این صندوق مثلا پنج سال سابقه پرداخت بیمه دارند وقتی استخدام جایی می‌شوند می توانند براحتی سابقه بیمه خود در این صندوق را به واحد بیمه شده جدید مانند تامین اجتماعی منتقل کنند.

وی همه کشاورزان، روستاییان، عشایر، رانندگان بین جاده‌ای، فعالان حوزه صنایع دستی و همه افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را جامعه هدف این صندوق دانست.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.