مشکلی که تیشه به ریشه ورزش کرمانشاه می‌زند!
12 آبان 1401 - 19:02
بازدید 109
4
48 هیات ورزشی با زیرشاخه‌های متعدد در کرمانشاه فعالند، هیات‌هایی که انتظار می‌رود پیشران توسعه ورزش و معرف استعدادها و قهرمانان ورزشی باشند، اما بسیاری از آنها در تحقق این هدف چندان عملکرد مثبتی نداشته‌اند که البته هرکدام از آنها هم دلایلی برای ضعف عملکردشان دارند.
منبع : ایسنا
پ
پ

گفتمان: اگر  این روزها پای درد دل بسیاری از روسای هیات های ورزشی کرمانشاه بنشیندید، خصوصا رشته هایی که زمانی قهرمان پرور بوده اند و نام کرمانشاه را در ایران سربلند کرده اند، همگی از یک مشکل دم می زنند و آن هم نداشتن اسپانسر است.

آنها همیشه از نبود اسپانسر و مشکلات مالی گلایه دارند، موضوعی که دستشان را برای نشان دادن توانمندی هایشان بسته و اجازه نمی دهد یک تیم را راهی مسابقات لیگی و حتی گاهی قهرمانی کشور کنند.

به همین دلیل است که بسیاری از هیات های ورزشی کرمانشاه در رقابت های لیگی ایران حضور ندارند و اگر هم چند هیات و تیم جسارت حضور پیدا کرده اند، یا حضور پررنگی ندارند و یا اینکه با حذف و شکست به خانه بر می گردند.

زمانی کرمانشاه در کشتی، بسکتبال، والیبال، بوکس، فوتبال و وزنه برداری ایران حرف های زیادی برای گفتن داشت، اما حالا شرایط عوض شده و به اذعان بسیاری از صاحب نظران در این رشته ها افت کرده، چراکه نتوانسته ایم قدرت خود را در این رشته ها در ایران نشان دهیم و اکثر ورزشکاران ما در این رشته ها به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند تا در قالب تیم های لیگی برای استان های دیگر مسابقه بدهند.

حضور یک تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگ برتر کشتی، وزنه برداری و بوکس و حضور تیم هایی در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال و والیبال چندسالی است که از سوی مسئولین استانی مطرح می شود، اما هر بار به دلایلی که مهمترین آن نبود اسپانسر است، این برنامه ها منتفی می شود.

اینکه چرا اسپانسرها  در ورزش کرمانشاه پای کار نمی آیند، موضوعی است که برای یافتن پاسخ آن به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان استان رفتیم.

صابر رحیمی ضمن تائید این موضوع که کارخانجات و سرمایه داران در کرمانشاه به حوزه ورزش چندان ورود نمی کنند، گفت: به نظر می رسد برای این مسئله باید یک فرهنگ سازی صورت گیرد و از طرفی هیات های ورزشی و تیم های بخش خصوصی برای اسپانسرها اعتمادسازی کنند.

وی با بیان اینکه اسپانسر زمانی وارد ورزش می شود که برایش سودآور باشد و از طرفی عاشق و علاقمند به ورزش باشد، افزود: گاها این مسئله تحقق پیدا نمی کند، بنابراین اسپانسرها ریسکی برای ورود به ورزش در کرمانشاه انجام نمی دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: ما طی چندسال گذشته برای ورود یک تیم دسته اولی فوتبال و تیم لیگ برتری کشتی در کرمانشاه رایزنی هایی کردیم، اما متاسفانه مشکلاتی همچون پای کار نیامدن حامیان مالی بوجود آمد.

وی تصریح کرد: در این رابطه رایزنی هایی را با سرمایه گذاران و کارخانجات استان داشتیم و از آنها خواستیم تا به ورزش ورود کنند، از طرفی با وجود اینکه طبق دستورالعمل ها اداره کل ورزش و جوانان استان وظیفه ای برای کمک به تیم های خصوصی ندارد، با اینحال در حد وسع و توان خود این کار را کرده ایم تا به ورزش شهرمان کمک کرده باشیم.

رحیمی اضافه کرد: البته متاسفانه برخی از هیات های ورزشی ما هم چندان به دنبال اسپانسر نمی روند و فقط از اداره کل ورزش و جوانان پول می خواهند، درحالیکه در استان های دیگر هیات های ورزشی با لابی گری و رایزنی زیاد برای تیم هایشان اسپانسر جذب می کنند.

وی یادآور شد: البته اخیرا با رایزنی هایی که با صنعت و معدن و چند کارخانه دار استان داشته ایم، برخی از آنها برای حمایت از برخی از رشته های ورزشی پای کار آمده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.