پساب برای واحدهای تولیدی شهرستان ایلام جایگزین مصرف آب شرب خواهد شد
14 آبان 1401 - 12:01
بازدید 79
5
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود : با تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه مهدی‌آباد، پساب برای واحدهای تولیدی شهرستان ایلام جایگزین مصرف آب شرب خواهد شد.
منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان: ولی‌الله باج  بیان داشت: در حوزه شهر ایلام و شهرک صنعتی، ۱۸۳ واحد صنعتی فعال و دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که این تعداد سالانه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار مترمکعب مصرف آب دارند.

وی  گفت : تعداد ۱۸۳ واحد صنعتی دیگر نیز در دست اقدام است که مصرف آب آنها زیر ۸۰۰ هزار مترمکعب است و برای اینکه فشار آب را از این منطقه برداشته شود برای واحدهای جدید برنامه مدیریت آب واحدهای پرمصرف به سایر شهرستان‌ها انتقال داده شده است.

باج با اشاره به پروژه پساب تصفیه‌خانه فاضلاب مهدی‌آباد شهر ایلام یادآور شد: تلاش ما این است که بحث پساب را برای واحدهای تولیدی جایگزین مصرف آب شرب کنیم.

وی افزود :  هم اکنون آب شهرک صنعتی ایلام ۳۰ لیتر در ثانیه از چاه تامین می‌شود که در صورت تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر آب به شهرک صنعتی انتقال پیدا می‌کند.

باج گفت: امکان توقف جریان تولید وجود ندارد و این جریان برای ادامه کار به مصرف آب نیاز خواهد داشت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اشاره کرد : پساب‌های تصفیه شده، منبع مقرون به صرفه و پایدار آب است بنابراین یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه بازچرخانی آن بخشی از آبهاست که تبدیل به فاضلاب می‌شوند تا دوباره آنها را به چرخه مصرف بازگردانیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.