سازش در دعاوی کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری ۱۲ درصد رشد داشت
14 آبان 1401 - 23:15
بازدید 43
3
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی یک هزار و ۲۳۵ پرونده هیات‌های تشخیص و ۳۵۲ پرونده هیات‌های حل اختلاف کارگران و کارفرمایان چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال نشان از رشد ۱۲ درصدی سازش در این دعاوی دارد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: محسن مولوی افزود:در راستای تحقق شعار سال، از ابتدای امسال دولت بسته‌های جدید حمایتی را برای تولیدکنندگان در نظر گرفت که این بسته‌های حمایتی نقش مهمی در جهت گسترش بازار کار و کاهش تنش بین کارگران و کارفرمایان، داشتند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۸۸۳ پرونده با همکاری و مشاوره تخصصی با کارگران و کارفرمایان منجر به سازش شد و ما بقیه پرونده‌ها نیز منجر به احقاق حق و حقوق کارگران، پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار، دریافت حق بیمه و یا دریافت بیمه بیکاری شده است.

مولوی تاکید کرد: در کنار احقاق حقوق در مورد سازش، بازگشت کارگر به محل کار سابقش در اولویت است و تنها در موارد محدود به علت تعطیلی کارگاه و یا لزوم تعدیل نیرو و یا شرایط خاص، ارتباط کارگر و کارفرما قطع شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:رویکرد اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان در دعاوی کارگری و کارفرمایی، ایجاد صلح و سازش و رفع کدورت طرفین است و بی‌شک کاهش تنش در محیط کار به افزایش تولید و بهرمندی طرفین و کشور منتهی می‌شود.

وی تصریح کرد: مشاوران و کارشناسان روابط کار تلاش می‌کنند تا با ارتقای سطح تعامل و دانش شرکای اجتماعی و تنظیم صحیح روابط کار، بازرسی و نظارت مستمر بر پرداختی و حقوق قانونی کارگران اُستان داشته باشند و در این راستا افزایش ۳۶ درصدی بازدیدها از مراکز کار چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال را شاهد بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تشکیل اتاق‌های مشاوره و فعال‌سازی نهادهای کارگاهی باعث کاهش تعداد شکایت بین کارگران و کارفرمایان می شود و در این زمینه نیز اقداماتی در سطح استان انجام شده است.

وی تصریح کرد:۶ ماه اول امسال یک هزار و ۳۵۲ پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص و یک‌هزار و ۳۵۲ پرونده در هیات های حل اختلاف استان منجر به صدور رای شد.

مولوی خاطرنشان کرد: آرای صادره در هیات‌های حل اختلاف اداره کار، در حکم آرای صادره از محاکم قضایی قرار دارد و برای اجرای احکام دادگستری ارسال و در آن واحد ها اجرا می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال جاری گفت: بر اساس رویکرد افزایش انگیزه نیروی کار،افزایش حقوق و دستمزد، بهره‌وری نیروی کار را بیشتر می‌کند و درنتیجه کارفرما میل بیشتری برای حفظ نیرو  و حتی توسعه کسب و کار خواهد داشت.

تعداد کارگران بیمه شده تامین اجتماعی این استان ۹۸ هزار نفر اعلام شده است که علاوه‌بر آن تعداد زیادی کارگر نیز در استان فعالند که زیرپوشش بیمه قرار ندارند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.