شهرداری کرمانشاه “فیروزه” را می‌خرد
16 آبان 1401 - 10:11
بازدید 80
5
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه از خرید سهم 15 درصدی شریک بخش خصوصی پروژه "فیروزه" از سوی شهرداری خبر داد و افزود: روند اداری این کار در حال انجام است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: رسول حیدری با اشاره به بلاتکلیفی چندساله پروژه “فیروزه” گفت: این پروژه در سالهای اخیر چندین مرحله در سامانه دولت به مزایده گذاشته شد، اما متاسفانه خریداری برای آن پیدا نشد.

وی افزود: در نهایت در حال حاضر شهرداری تصمیم به خرید این پروژه از شریک بخش خصوصی خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد این پروژه متعلق به شهرداری و ۱۵ درصد متعلق به شریک بخش خصوصی است که شهرداری تصمیم گرفته این سهم را از شریک خود خریداری کرده و پروژه را تماما از آن خود کند.

حیدری گفت: آخرین برآورد صورت گرفته در خصوص ارزش سهم شریک خصوصی پروژه، ۳۸۷ میلیارد تومان است و هم اکنون روند اداری خرید سهم شریک پروژه در حال انجام است.

حیدری در خصوص نحوه ادامه پروژه و زمان اجرای آن گفت: فعلا در این زمینه تصمیم گیری نشده و باید پس از خرید سهم شریک، در این زمینه تصمیم گیری شود.

وی افزود: فعلا که همان طرح قبلی پروژه در دستورکار قرار دارد، اما هنوز چیزی قطعی نیست و شهردار کرمانشاه باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت خوب این پروژه که در دل بازار جای دارد، به احتمال زیاد بخشی از آن به واحدهای تجاری و بخشی هم به پارکینگ اختصاص خواهد یافت، اما تصمیم گیری در خصوص کل پروژه فعلا به بعد از خرید پروژه موکول شده است.

پروژه عظیم “فیروزه” سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شد و قرار بود ۴۲۰ واحد تجاری در آن راه اندازی شود، اما با گذشت دو سال از شروع ساخت آن به دلیل بروز برخی اختلافات میان شهرداری و شریک بخش خصوصی، عملیات ساخت پروژه عملا متوقف شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.