استاندار: دولت، امید مردم کرمانشاه به توسعه را زنده کرد.
11 شهریور 1399 - 18:49
بازدید 129
4

استاندار کرمانشاه بااشاره به بهبود شاخص‌های اقتصادی استان گفت: اقدامات اقتصادی دولت در سال‌های اخیر، امید مردم کرمانشاه به توسعه و رشد اقتصادی را زنده کرده است. به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند اظهارداشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه نسبت به سال قبل ۱۰ رتبه ارتقا پیدا کرده است. وی با بیان اینکه میانگین نرخ مشارکت […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه بااشاره به بهبود شاخص‌های اقتصادی استان گفت: اقدامات اقتصادی دولت در سال‌های اخیر، امید مردم کرمانشاه به توسعه و رشد اقتصادی را زنده کرده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند اظهارداشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه نسبت به سال قبل ۱۰ رتبه ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱ درصد است، اظهارداشت: آخرین آمارهای به دست آمده اکنون نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه را ۴۴ درصد نشان می دهد که بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: این آمارها نشان می دهد که تمایل مردم و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و نقش آفرینی در زمینه توسعه کرمانشاه نسبت به گذشته افزایش چشمگیری دارد.

بازوند با تاکید بر اینکه مهمترین معضل کرمانشاه بیکاری است، یادآور شد: از ابتدای سال ۹۸ برنامه ای سه ساله را برای اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی با تلفیق سه سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و سرمایه گذاری تهیه کردیم.

وی با بیان اینکه براساس این سند باید تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان کرمانشاه به میانگین کشور نزدیک شود، گفت: سال گذشته برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در کرمانشاه برنامه ریزی کردیم و توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در این برنامه برای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز در مجموع کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری استان در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد محقق شود.

بازوند با بیان اینکه برای تحقق برنامه های اقتصادی در سال ۹۹ نیازمند سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه هستیم، گفت: در سه ماه نخست امسال باوجود چالش کرونا به اهداف موردنظر رسیدیم و توانستیم‌ نرخ بکیاری را سه درصد کاهش دهیم.

وی یادآور شد: شاخص بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه نیز که پیش از این در رتبه ۳۱ کشور قرار داشت در بهار امسال در رتبه ۱۸ قرار گرفت.

براساس گزارشی که مرکز آمار ایران از نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار استان های کشور در فصل بهار سال ۱۳۹۹ منتشر کرد، نرخ بیکاری استان کرمانشاه با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به ۱۳.۸ درصد رسیده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.