ایستگاه آخر افتتاح کنار گذر اسدآباد کجاست؟
22 آبان 1401 - 11:38
بازدید 243
5
شهرستان اسدآباد از دیرباز به علت قرار گرفتن در محور مواصلاتی غرب کشور و بزرگراه کربلا در طول شبانه‌روز به طور میانگین شاهد تردد بیش از ۲۰ هزار خودرو، کامیون و اتوبوس‌های بسیاری است که از داخل این شهر گذر می‌کنند.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: همواره تردد این میزان ماشین‌های سنگین و اتوبوس‌های مسافربری که وظیفه حمل بار و مسافر به عراق و استان‌های غرب کشور از این مسیر را دارند، در داخل شهر مشکلات فراوانی از جمله تخریب معابر ‌و آسفالت، آلودگی صوتی و هوا، مخاطرات رانندگی در داخل این شهر را به همراه دارد به همین منظور پروژه کنار گذر اسدآباد به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص ملی استان‌همدان و شهرستان اسدآباد عملیات اجرایی آن  در سال ۸۹ آغاز و در اجرای این طرح مقرر شد براساس قرارداد منعقد شده پروژه فوق ظرف مدت کمتر از سه سال به بهره‌برداری برسد اما در ۱۲ سال گذشته به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و اختصاص اعتبارات قطره چکانی و مشکلات معارض و ارتقاء ایمنی بهره‌برداری پروژه تا کنون طول کشیده بود.

سرانجام پس از ۱۲ سال در بیست و پنجم شهریور ماه امسال همزمان با اربعین حسینی و خیل تردد مسافران و زائران حسینی به عتبات عالیات و کربلای معلی مسیر برگشت کنارگذر اسدآباد از سمت کرمانشاه به عنوان یکی از پروژه های ملی  شاخص این  شهرستان به صورت غیر رسمی زیر بار ترافیک رفت و  هم اکنون مسیر برگشت کنار گذر از سمت کرمانشاه برای تردد مسافران زیر بار ترافیک قرار دارد.

این طرح شاخص ملی استان همدان و شهرستان اسدآباد در مجموع به طول ۱۴ کیلومتر در دو فاز با چهار خط در حال احداث بوده که فاز اول کنارگذر به طول ۱۰ کیلومتر و فاز دوم تقاطع‌های راه به طول چهار کیلومتر است.

اما اینکه مسیر رفت کنار گذر از سمت اسدآباد به سمت کرمانشاه  چه زمان زیر بار ترافیک خواهد رفت و این طرح شاخص ملی چه زمان به صورت صد درصدی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه کنار گذر اسدآباد با بیان اینکه پروژه کنارگذر اسدآباد طرحی مهم و کلیدی برای کاهش حجم ترافیک و تصادفات جاده‌ای در این شریان اصلی است ،اظهار کرد: در جمع مدیران استانی و استاندار همدان در اسدآباد و بازدید از کنارگذر که در ۱۲ آبان ماه با حضور مسئولان زیرساخت انجام شد یک جدول زمان بندی برای طرح کنار گذر اسدآباد مشخص کردند که این طرح در دو زمانبندی مشخص افتتاح و به بهره برداری برسد.

کیومرث سرمدی واله از افتتاح مسیر رفت کنار گذر اسدآباد ظرف یک‌ماه آینده خبر داد و افزود: افتتاح مسیر رفت کنار گذر از سمت اسدآباد به سمت کرمانشاه نیازمند برخی اصلاحات بوده که باید در محل مورد نظر انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت احداث پل روگذر در مسیر رفت از سمت اسدآباد به کرمانشاه ،خاطر نشان کرد:ظرف یکماه آینده با راه اندازی لاین رفت کنار گذر نسبت به احداث پل روگذر و تقاطع غیر هم سطح  در مسیر رفت اقدام خواهد شد و  با احداث پل روگذر  نیز طبق زمانبندی دوم ،این طرح شاخص ملی و مهم شهرستان در سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به صورت صد درصدی  به بهره‌برداری خواهد رسید و مسافران و شهروندان پالیزی و اسدآبادی در صورت قصد عبور می‌توانند به نحو احسن و ضریب ایمنی بالا  از این کنار گذر استفاده کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه شهر اسدآباد در محور بین المللی قرار دارد در حال حاضر دو پروژه بزرگ ایمن سازی گردنه و پروژه کنارگذر در این محور در حال اجراست.

سرمدی واله از خروج نام گردنه اسدآباد از لیست ۱۰ جاده مرگبار و پرحادثه کشور خبر داد و گفت: بعد از اجرای پروژه نصب نیوجرسی در محور گردنه اسدآباد به عنوان یکی از محورهای حادثه خیز استان و کشور خوشبختانه آمار تصادفات بزرگ و منجر به مرگ در این محور حادثه خیز حذف شده و به صفر رسیده و همین امر گردنه اسدآباد را از لیست ۱۰جاده مرگبار کشور خارج کرده است.

وی یادآورشد: گردنه اسدآباد در حوادث جاده‌ای جزو ۱۰ جاده خطرناک کشور به شمار می‌رفت و هرساله در این‌ محور شاهد سوانح و تصادف فوتی و جرحی متعدد دلخراشی بودیم که برای کاستن حوادث و خطرات این محور برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی پیش بینی شده است.

سرمدی واله ادامه داد: طرح  ۱۵کیلومتری ایمن سازی،تعریض و جداسازی مسیر رفت و برگشت گردنه اسدآباد با نیوجرسی از راهدارخانه به سمت همدان به عنوان برنامه کوتاه مدت و احداث تونل به عنوان برنامه بلند مدت برای کاهش خطرات و حوادث گردنه اسدآباد پیش‌بینی شده است.

مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان همدان هم سال ۹۲را زمان آغاز عملیات اجرایی تقاطع‌ها و سال ۸۹ را زمان آغاز عملیات اجرایی کنارگذر برشمرد و اظهار کرد: با حمایت استاندار همدان و پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان امسال موفق شدیم مسیر برگشت کنارگذر را از کنگاور به همدان قبل از اربعین بهره برداری کنیم.

سید محمود زمانی با بیان اینکه مسیر رفت این طرح  دارای مشکل است و باید یک تقاطع در مسیر کنگاور به اسدآباد همدان بزنیم، گفت: برای اجرای این تقاطع ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری دیده شده و باید حتما همسطح از مسیر همدان به کنگاور و یا اسدآباد به کنگاور عبور دهیم.

وی با اشاره به تهیه سه طرح  برای این موضوع تصریح کرد: برای ایجاد تقاطع باید نسبت به راه اندازی کارگاه اقدام شود که همین امر موجب بسته شدن راه خواهد بود ضمن اینکه باید علائم ایمنی نیز تعویض شود.

زمانی بیان کرد: در همین رابطه برای انجام کار با راهداری و پلیس مکاتبه شده که تابلو و علائم را تهیه کنند و راه بسته شود تا بتوانیم تقاطع همسطح را عبور دهیم که این عبور برای مسافرانی که می‌خواهند از همدان و اسدآباد به کرمانشاه بروند باشد.

وی با اشاره به اینکه برای شروع تقاطع حتما باید تقاطع هم سطح را بزنیم ،گفت: از هم اکنون آمادگی شروع و انجام کار را داریم و با آماده شدن تابلوها و اجرای کار ظرف یک‌ماه مسیر مورد نظر نیز افتتاح خواهد شد.

استاندار همدان نیز در بازدید ۱۲ آبان ماه خود از کنار گذر اسدآباد از افتتاح صد درصدی این طرح مهم و شاخص استان و نیز شهرستان اسدآباد نهایت در سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در سالروز آزاد سازی خرمشهر خبر داد و گفت: مسیر برگشت از سمت کنگاور به اسدآباد قبل از اربعین با پیگیری مجدانه شبانه روزی بازگشایی شده و پیش بینی می‌شود مسیر رفت از سمت اسدآباد به سمت کرمانشاه نیز با رفع نواقص و اصلاحات جزئی ظرف یکماه آینده زیر بار ترافیک برود.

علیرضا قاسمی فرزاد تصریح کرد: حداکثر زمان برای احداث پل رو گذر که قرار است انجام شود سوم خردادماه خواهد بود که با احداث این پل رو گذر طرح فوق در روز سوم خرداد ماه به صورت صددرصدی افتتاح می‌شود.

در پایان اینکه امیدواریم تحقق و افتتاح و بهره‌برداری این طرح شاخص و کلیدی مهم در زمان بندی تعیین شده بتواند ضمن جامه عمل پوشاندن به مطالبه چندین ساله مردم از نقش موثری در کاهش مشکلات مختلف از جمله تخریب معابر ‌و آسفالت، آلودگی صوتی و هوا، مخاطرات رانندگی در داخل این شهر برخوردار باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.