برف پاییزی ارتفاعات الوند را سفیدپوش کرد
23 آبان 1401 - 10:50
بازدید 96
3
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با بیان اینکه نخستین برف پاییزی، ارتفاعات قله الوند همدان را سفیدپوش کرد گفت: سامانه بارشی که از روز پنجشنبه وارد استان شده بود با بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات، از استان خارج شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارشگفتمان: محمدحسن باقری‌شکیب افزود: با توجه به خروجی مدل های هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری، همراه وزش باد و در بعدازظهر با افزایش سرعت باد و افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: برای امروز و فردا آسمان استان صاف پیش بینی می شود و از روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی استان همدان را فرا می‌گیرد.

باقری شکیب با بیان اینکه این سامانه بارشی به صورت گذرا در آسمان استان فعالیت می‌کند و موجب ابرناکی هوا می‌شود خاطر نشان کرد: به دنبال فعالیت یک موج ناپایدار، از فردا دمای صبحگاهی بیشتر نقاط استان افت محسوسی دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار داشت: کمینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته سه درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

باقری شکیب گفت: فامنین و اسدآباد با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و بهار و همدان با سه درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده اند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.