نفوذ در کمیسیون کارگری شهرستان دهلران در نطفه خفه کنند!
24 آبان 1401 - 12:26
بازدید 88
2
اما شنیده ها حکایت از آن دارد که قرار است طی روزها و هفته های آتی برخی مدیران مرتبط با کار در گستره استان و شهرستان دیداری با معاون استاندارو فرماندار ویژه دهلران داشته باشند که علاوه بر مطرح کردن مباحث کارگری زمینه رایزنی و اضافه کردن یک عضوحقیقی نزدیک به ارکان قدرت به کمسیون کارگری هم مطرح شود.
نویسنده : مجتبی کاور
پ
پ

گفتمان، مجتبی کاور:: یکی از موضوعات مهم و دغذغه مند مسئولان استانی و شهرستان دهلران بحث اشتغال و معرفی نیروهای بومی در شرکت های منطقه است که از ابتدای سال جاری با تلاش و جدیت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دهلران و معاون سیاسی فرمانداری ،همت اعضای کمسیون کارگر شهرستان در بحث جذب نیروهای بومی اقدمات بسیار خوبی صورت گرفته است .

همین امر باعث نگرانی و ناراحتی برخی افراد بانفوذ شده است به گونه ای که معاون استاندار و فرماندار شهرستان دهلران چندی پیش و در جلسه شورای اداری با اشاره تلویحی به فشار ها و کارشکنی ها در این خصوص اشاره کرد.

متاسفانه در گذشته به جای کمیسیون کارگری کمیته جذب در دهلران که ماهیت قانونی نداشت در حوزه اشتغال و بامعرفی افراد به صورت مستقیم با حضور فرماندار ، رئیس اداره کار و رئیس دفتر ارتباطاعات مردمی نماینده مجلس شورای اسلامی که هیچ وجاهت قانونی نداشت نقش بسزایی داشتند و عملا لیست ارسالی کاریابی به حاشیه رانده می شد.

آذر ماه سال گذشته بود که براساس نامه کمیسیون کارگری و شورای تامین استان کمیته غیر قانونی جذب نیرو در شهرستان دهلران حذف شد که در متن نامه یاد شده آمده بود معرفی هرگونه جذب نیرو صرفاً از طریق دفاتر مشاوره شغلی ،کاریابی و با نظارت اعضای موثر کمیسیون کارگری که متشکل از دادگستری ،اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه ، فرمانداری ، تعاون کار و رفاه اجتماعی و…است صورت بگیرد و این نامه پایانی بود که بر جولان ارکان قدرت و افراد غیر مسئول که نتوانند نزدیکان خود را معرفی کنند ونسخه کمیته رانتی جذب نیرو در شرکت ها برابر قانون پیچیده شد .

اما شنیده ها حکایت از آن دارد که قرار است طی روزها و هفته های آتی برخی مدیران مرتبط با کار در گستره استان و شهرستان دیداری با معاون استاندارو فرماندارویژه دهلران داشته باشند که علاوه بر مطرح کردن مباحث کارگری زمینه رایزنی و اضافه کردن یک عضوحقیقی نزدیک به ارکان قدرت به کمسیون کارگری هم مطرح شود و اگر این موضوع صحت داشته باشد شکل گیری و نفوذ در کمیسیون کارگری شهرستان دورازانتظار نیست !

امید است مسئولان شهرستان و نهاد های امنیتی ، نظارتی بخصوص کمسیون کارگری شهرستان دهلران به این مهم توجه داشته باشند و جلوی پروژه نفوذ را در نطفه خفه کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.