پنجمین عمل موفق پیوند قلب در خوزستان انجام شد
01 آذر 1401 - 21:47
بازدید 90
5
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام سومین عمل موفق پیوند قلب امسال توسط جراحان داخلی و پزشکان استان خوزستان در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز خبر داد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر محمدحسین سرمست در این رابطه گفت: سومین عمل پیوند قلب امسال با موفقیت انجام شد و حال عمومی بیمار با همکاری و تلاش کادر پزشکی و پرستاری مساعد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به بومی بودن تیم پیوند گفت: این عمل پیوند با دیگر عمل‌ها برای ما از جنبه‌ای بسیار خاص و مهم بوده است؛ این نخستین بار است که عمل پیوند قلب توسط جراحان بومی استان خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بدون کمک پزشکان دیگر استان‌ها، انجام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با استفاده از تکنیک‌ها و توانایی‌های جراحان قلب بومی استان خوزستان، باعث بهبودی بیمارانی که مشکل قلب دارند، شویم.

سرمست در پایان به آمار پیوند دو سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: با یاری خداوند متعال توانستیم در پیوند کلیه و کبد آمار خوب و موفقی داشته باشیم به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۱ و در سال ۱۴۰۱ نیز ۵۰ نفر موفق به بهره‌مندی از اعضای پیوندی شدند که ان‌شاءالله این نقطه عطفی جهت کمک به سلامت مردم استان خوزستان است.

گفتنی است این سومین عمل پیوند قلب در سال جاری، پنجمین عمل قلب در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اولین پیوند قلب با پزشکان کاملاً خوزستانی بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.