راهکار حل مشکلات صنعت مبلمان منبت ملایر چیست؟
26 آذر 1401 - 10:54
بازدید 279
5
دبیر شرکت «تامین نیاز استان همدان» (نواندیشان منبت‌کار ملایر) گفت: با شکل گیری شرکت تعاونی، مواد اولیه تمامی صنعتگران با کمترین قیمت به دست تولیدکننده می رسد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: مهدی زهره ‌وند این شرکت را تنها تعاونی تامین نیاز مواد اولیه صنعت مبلمان استان همدان دانست و اظهار کرد: این تعاونی پس از ثبت نهایی خود در حال برنامه ریزی برای عضوگیری است اما نکته قابل توجه تسهیلات کم بهره برای خرید مواد اولیه توسط شرکت تعاونی است.

وی خواستار پرداخت تسهیلات کم بهره به صنعتگران مبلمان منبت شد و بیان کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصادی، صنعتگران و تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات کم بهره و حمایت دولت هستند.

زهره‌ وند شرکت تعاونی را خودرویی آماده حرکت دانست که سوخت ندارد و گفت: این سوخت تسهیلات است که با حمایت مسئولان می تواند فعالیت خود را با قدرت آغاز کرده و مواد اولیه تمامی صنعتگران شهرستان ملایر و استان همدان را با کمترین قیمت به دست تولید کننده برساند.

وی با بیان اینکه تا به امروز صنعت مبل شهرستان ملایر پیشرفت بسیار خوبی داشته است، ابرازامیدواری کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصادی با پرداخت تسهیلات به شرکت تعاونی کمکی به تولیدکنندگان شود تا چرخه تولید تمامی کارگاه‌های تولیدی به خوبی بچرخد و هیچ کارگاهی تعطیل نشود.

دبیر شرکت تعاونی «تامین نیاز استان همدان» تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با دریافت تسهیلات و واردات و تامین مواد اولیه حتی کوچکترین کارگاه های تولیدی را پیشرفت دهیم تا بتوانند حتی در بازارهای صادراتی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعتگران فقط سرمایه خود را در گردش دارند و هیچ سرمایه ای به سرمایه آنها اضافه نشده است، افزود: تولیدکنندگان فشار زیادی را متحمل می شوند و امیدواریم با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات کم بهره، در واردات مواد اولیه توسط شرکت تعاونی به صنعت مبل شهرستان ملایر و همه صنعتگران استان همدان کمک کنیم.

زهره‌ وند ابرازامیدواری کرد: بتوانیم به تمامی صنعتگران مبل منبت شهرستان و صنعتگران استان همدان مواد اولیه با قیمت پایین عرضه کنیم تا صنعتگران بتوانند نه تنها در بازار داخلی بلکه در بازارهای صادراتی به خوبی توان رقابت داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت در راستای تامین مواد اولیه شامل چوب و سایر اقلام مورد نیاز صنعت مبلمان از بین افراد واجد شرایط عضو می پذیرد، گفت: اولویت استفاده از خدمات شرکت با اعضاء است.

زهره‌ وند دارا بودن جواز کسب یا پروانه تولید کارگاهی یا پروانه بهره برداری را از جمله مدارک مورد نیاز عضویت برشمرد و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان می توانند از ۳۰ آذرماه تا ۱۵ دی‌ماه به دفتر اداری شهرک صنعتی مبلمان واقع در کیلومتر ۲ جاده ملایر- همدان مراجعه کرده و نسبت به عضویت در شرکت اقدام کنند. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ۲۶ آبان ماه سال جاری در نشست بررسی راهکارهای توسعه‌ای شهرستان ملایر که با حضور مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تنها راهکار حل مشکلات صنعت مبلمان منبت در ملایر را تشکیل تعاونی و حمایت از آن دانست.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با تاکید بر اینکه کارآفرین به حمایت دولت نیازمند است، مطرح کرد: در شهرستان ملایر بیش از ۵۰۰۰ کارگاه مبل منبت فعالیت می کنند اما تنها ۱۵۰ نفر عضو تعاونی هستند.

وی بر لزوم افزایش تعداد اعضاء تعاونی به حداقل ۵۰۰ نفر با کمک و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید و بیان کرد: تنها راهکار حل مشکلات این صنعت، تشکیل تعاونی است که از طریق آن می‌توان مواداولیه وارد کرد و این یک کار زنجیره محور است.

آزادیخواه یادآور شد: برای جان گرفتن منبت و منبت کار در شهرستان، باید تعاونی شکل بگیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.